Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Παπακωνσταντίνου: "Δεν είμαι απλώς αθώος. Είμαι το θύμα εξόφθαλμης προσπάθειας ενοχοποίησης"

Τι είπε ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου στη Βουλή για την υπόθεση της "Λίστας Λαγκάρντ". Γιατί υποστήριξε ότι η πρόταση για προανακριτική δεν μπορεί να σταθεί. 

Αρνήθηκε οποιαδήποτε ευθύνη στην υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου.


Ο κ. Παπακωνσταντίνου στο ξεκίνημα της ομιλίας του, εξιστόρησε πώς από τη Γαλλία έφτασε στα χέρια του το CD με τα ονόματα Ελλήνων καταθετών στην Ελβετία.

"Ζήτησα από συνεργάτη μου να καταγράψει τους μεγαλύτερους καταθέτες. Μου ανέφερε ότι το συνολικό ποσό άθροιζε τα 2 δισ. δολάρια και οι περισσότεροι δήλωναν μηδενικές καταθέσεις. Ο συνεργάτης μου μου έδωσε 20 περίπου ονόματα και μου επέστρεψε το CD. Έδωσα στο CD να φυλαχθεί, χωρίς να ενημερώσω για το περιεχόμενο. Στη συνέχεια έδωσα στον κ. Καπελέρη τα στοιχεία για να τα ελέγξει", είπε ο πρώην υπουργός.

Δείτε λεπτό προς λεπτό όλες τις εξελίξεις σχετικά με την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ και την ψηφοφορία στη Βουλή

Σημείωσε ότι με βάση τα στοιχεία έκρινε ότι έπρεπε να γίνει περαιτέρω έλεγχος και συγκάλεσε σύσκεψη για το συγκεκριμένο θέμα σχετικά με τις καταθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό.

"Σε αυτή τη σύσκεψη έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα στοιχεία που είχαμε παραλάβει από τη Γαλλία. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε ο γγ του υπουργείου να αναλάβει διαπραγματεύσεις με τις γαλλικές αρχές και το ΣΔΟΕ να συνεχίσει την έρευνα.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε ακόμα στις διαπραγματεύσεις με την Ελβετία σχετικά με τις καταθέσεις Ελλήνων στη χώρα.

"Η προσπάθεια αυτή θα μπορούσε να τιναχθεί στον αέρα, αν γινόταν γνωστό ότι κατείχαμε στοιχεία, που ήταν προϊόν υποκλοπής", είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου υποστήριξε ότι ο ρόλος του τελειώνει με τον ανασχηματισμό, όταν και έφυγε από το υπουργείο.

"Είναι συνεπώς δεδομένο ότι εγώ ζήτησα τα στοιχεία και εγώ τα παρέλαβα. Εγώ έδωσα τις εντολές για περαιτέρω διερεύνηση". πρόσθεσε.

Απαντώντας σε καυτά ερωτήματα

Στη συνέχεια ο κ. Παπακωνσταντίνου επιχείρησε να απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα που έχουν τεθεί σχετικά με τη στάση του στην υπόθεση, το χαμένο CD και την αλλοίωση της λίστας.

"Τίθενται δύο ερωτήματα. Γιατί δεν πρωτοκόλλησα τα στοιχεία που παρέλαβα. Τι να πρωτοκολλήσω; Τα παράνομα στοιχεία που είχα πάρει από τη Γαλλία; Η μη πρωτοκόλληση σε τι εμποδίζει την αξιοποίηση;

Γιατί δεν ελέγχθηκαν όλα τα ονόματα; Η απάντηση είναι ότι επέλεξα να ξεκινήσω με 20 ονόματα, γιατί γνώριζα τη δυσκολία του ΣΔΟΕ σε παρόμοιες περιπτώσεις πχ, η λίστα του Λίχτεσταϊν

Γιατί αντιγράφηκε το CD σε USB; Για να είναι πιο εύκολο στην αποθήκευση.

Είναι δυνατόν να μην είδα εγώ τη λίστα; Απάντηση. Δεν υπήρχε μια λίστα. Υπήρχαν 2000 αρχεία, που δεν ήταν δυνατό να ανοίξω. Αυτό που είδα ήταν 20 ονόματα που μου έδωσε ο συνεργάτης μου.

Ερώτημα. Πώς είναι δυνατόν να έχασα το CD. Δεν το έχασα, το έδωσα να φυλαχθεί, δεν ξέρω που βρίσκεται.

Είναι προφανές, ότι φέρω πολιτική ευθύνη. Έπρεπε να το χειριστώ διαφορετικά. Στη δική μου αντίληψη όμως σημασία είχαν οι πληροφορίες και όχι το μέσον αποθήκευσης.

Ερώτημα. Μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα στοιχεία. Νομίζω πως ναι. Όχι για να χρησιμοποιηθούν σε δικαστήρια ή να υπάρξει συνδρομή από την Ελβετία. Μπορούσαν όμως να χρησιμοποιηθούν ως έναυσμα έρευνας", είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου λέγοντας πως πολιτική ευθύνη για ότι έγινε έχει ο ίδιος και για τους χειρισμούς του δεν ευθύνεται κανένας συνεργάτης του.

"Δεν έσβησα ονόματα συγγενών μου"

Αναφερόμενος στο θέμα της αλλοίωσης της λίστας Λαγκάρντ, τόνισε ότι δεν θα έκανε ποτέ αλλοίωση με τέτοιο τρόπο, ώστε να τον ενοχοποιεί.

"Θεωρώ ότι οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών, διαμορφώνει άλλη εικόνα από αυτή που υπήρχε όταν έγινε η πρόταση προανακριτικής. Δεν εμπλέκομαι στην αλλοίωση.

Ερώτημα. Έσβησα ονόματα συγγενών μου. Πρώτον αυτό θα ήταν κάτι αντίθετο στις αρχές μου. Θα ήταν βλακώδες, ειδικά στην περίπτωση που αποδείχθηκε ότι τα ποσά των συγγενών μου ήταν νόμιμα και φορολογημένα.

Δεύτερον, αν πράγματι έκανα κάτι τέτοιο δεν θα έβγαζα και άλλα ονόματα για να μη ενοχοποιηθεί; Έμαθα για τα ονόματα που έλειπαν την ίδια μέρα που το έμαθε όλος ο κόσμος. Στο τέλος της διαδικασίας, οι ευθύνες θα αποδοθούν εκεί που ανήκουν.

Η πρόταση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής, βασίζεται σε μια σύγκριση, αυτή ανάμεσα στα στοιχεία που παρελήφθησαν από τη Γαλλία σε σχέση με το USB που παραδόθηκε αργότερο. Μόνο που αυτό το USB είναι άλλο και όχι αυτό που παρέδωσα εγώ. Η πρόταση για προανακριτική, προδίδει την βιασύνη για την κατασκευή ενόχων" τόνισε ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

Ο πρώην υπουργός στη συνέχεια αναφέρθηκε στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, που πραγματοποιήθηκε επί των ημερών του και απαρίθμησε τις πρωτοβουλίες που είχε λάβει προς αυτή την κατεύθυνση.

"Ίσως εξαιτίας και όλων αυτών να είμαι σε αυτή τη θέση. Ποτέ δεν είχα προστάτες. Ποτέ δεν ενέδωσα σε πρακτικές πελατειακών διευθετήσεων. Αντιθέτως υπάρχουν πολλοί με τους οποίους συγκρούστηκα. Δεν εύχομαι ούτε στο χειρότερο εχθρό μου να ζήσει αυτό που έζησα εγώ και η οικογένειά μου τις τελευταίες μέρες" είπε ο Γ. Παπακωνσταντίνου και αναφέρθηκε στα πρωτοσέλιδα, που τον δίκασαν.

"Δεν έχω ούτε λογαριασμούς, ούτε Offshore, έχω μόνο δάνεια. Πόσοι από αυτούς που με δίκασαν μπορούν να ισχυριστούν το ίδιο" είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου και χαρακτήρισε την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, ως κορύφωση της προσπάθειας να τον στοχοποιήσουν.

"Γιατί μιλάμε. Υπάρχει προσωπικό όφελος; Ζημιώσα το δημόσιο; Δεν είμαι απλώς αθώος, είμαι το αντικείμενο μιας εξόφθαλμης προσπάθειας ενοχοποίησης" κατέληξε ο κ. Παπακωνσταντίνου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.