Ένα εικοσιτετράωρο μετά την υπόγεια αντιπαράθεση που ξέσπασε στην Ιπποκράτους ανάμεσα στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελο Βενιζέλο και τον αναπληρωτή υπουργό Άμυνας Γιάννη Ραγκούση και λίγο πριν την κρίσιμη συνάντησή των δύο στα κεντρικά γραφεία του κόμματος, ο κ. Ραγκούσης σήμερα με δελτίο Τύπου δηλώνει ότι «είναι προφανώς αυτονόητο ότι η παραίτησή μουείναι και σήμερα, όπως έχω πει από την μέρα της ορκωμοσίας μου, ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του Πρωθυπουργού».
Ο κ. Ραγκούσης στην ανακοίνωσή του επίσημαίνει ότι η τροπολογία δεν εγκρίθηκε από κανένα κυβερνητικό όργανο, ως εκ τούτου δεν συνιστά δεσμευτική κυβερνητική πολιτική,. Ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας υπογραμμίζει επιπλέον ότι υπάρχει νομοσχέδιο εδώ και ένα χρόνο για τη συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος των οικονομικών των κομμάτων, το οποίο έχει εφαρμοστεί ήδη στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, «γεγονός που πολιτικά καθιστά ακόμα πιο προβληματική» την πραγματοποίηση των εθνικών εκλογών με ένα διαφορετικό καθεστώς.
Άναψαν φωτιές στο ΠΑΣΟΚ οι χθεσινές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού στον Βήμα 99,5 ότι πρόκειται να καταψηφίσει την τροπολογία Γιαννίτση για την χρηματοδότηση των κομμάτων σήμερα στη Βουλή.
Στο δελτίο Τύπου ο κ. Ραγκούσης τονίζει τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή του την απόφαση και δηλώνει έτοιμος αν παραιτηθεί. Παραθέτει δε και το δελτίο τύπου που είχε εκδοθεί πριν από περίπου 10 ημέρες, στις 29 Μαρτίου, σχετικά με το προσχέδιο νόμου των 75 αλλαγών
Ο Βενιζέλος καλεί Ραγκούση στην Ιπποκράτους με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά...
Αναλυτικά οι νέες δηλώσεις του Γιάννη Ραγκούση:
«Σε πρόσφατη παρέμβασή μου επανέλαβα για πολλοστή φορά μια πάγια προγραμματική θέση του ΠΑΣΟΚ και πάγια θέση μου για την ανάγκη συνολικής εξυγίανσης των οικονομικών των κομμάτων για ουσιαστική διαφάνεια, αποτελεσματικό έλεγχο και δραστικό περιορισμό των δαπανών.
Τόνισα ότι υπάρχει έτοιμο νομοσχέδιο ήδη εδώ και έναν χρόνο, που περιλαμβάνει 75 ριζικές αλλαγές, μεταξύ των οποίων την ανεξαρτητοποίηση των επιτροπών ελέγχου, την κατάργηση των ανώνυμων πηγών χρηματοδότησης και την υποχρεωτική ανάρτηση όλων των στοιχείων στο διαδίκτυο.
Σημειωτέον ότι το παραπάνω πλαίσιο έχει ήδη θεσμοθετηθεί και εφαρμοστεί (Ν. 3870) στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, γεγονός που πολιτικά καθιστά ακόμα πιο προβληματική την πραγματοποίηση εθνικών εκλογών με ένα καθεστώς το οποίο πια δεν ισχύει ούτε στις εκλογές για περιφέρειες και δήμους.
Το νέο αυτό πλαίσιο μπορεί άμεσα να υιοθετηθεί και για τις εθνικές, μαζί με μέτρα δραστικού περιορισμού των δαπανών, όπως η απαγόρευση της κομματικά χρηματοδοτούμενης μετακίνησης των ετεροδημοτών ή η αντικατάσταση της πανάκριβης διακίνησης ατομικών φυλλαδίων που έχει επικρατήσει, με φυλλάδια που από κοινού θα εκδώσουν οι υποψήφιοι.
Αντ’ αυτού, η επιχειρούμενη τροπολογία της τελευταίας στιγμής είναι ακατανόητα αποσπασματική και αδικαιολόγητη, υπογραμμίζω ότι δεν εγκρίθηκε από κανένα κυβερνητικό όργανο, ώστε να συνιστά δεσμευτική κυβερνητική πολιτική. Παρόλα αυτά είναι προφανώς αυτονόητο ότι η παραίτησή μου είναι και σήμερα, όπως έχω πει από την μέρα της ορκωμοσίας μου, ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του Πρωθυπουργού.
Οφείλω, όμως, να επαναλάβω ότι μόνον σε ένα συνολικό πλαίσιο εξυγιαντικής παρέμβασης των οικονομικών των κομμάτων είναι νοητή η αντιμετώπιση ταμειακών προβλημάτων που είναι αναγκαία για την λειτουργία τους.
Αντίθετα, η αποσπασματική ρύθμιση που επιχειρείται, εμφανίζεται μοιραία ως χαριστική, υπονομεύει όση εμπιστοσύνη των πολιτών έχει απομείνει για τα κόμματα, δίνοντας τη χαριστική βολή στον αναντικατάστατο αυτό πυλώνα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Είναι ακλόνητη πεποίθησή μου ότι μια συνολική παρέμβαση που θα αποκαθιστά την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος είναι όσο ποτέ αναγκαία και ακόμα και τώρα εφικτή».
Τέλος, δίνεται σήμερα ξανά στη δημοσιότητα δελτίο τύπου που είχε εκδοθεί πριν από περίπου 10 ημέρες, στις 29 Μαρτίου, σχετικά με το προσχέδιο νόμου των 75 αλλαγών:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:
«Η αλλαγή του πολιτικού συστήματος, «μητέρα όλων των μεταρρυθμίσεων», προϋποθέτει άμεσα, εκτός από την αλλαγή του εκλογικού νόμου, ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τα οικονομικά των κομμάτων.
Σε αυτό το πλαίσιο και ενόψει των εκλογών, δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα σχέδιο 75 αλλαγών για τον περιορισμό, τη διαφάνεια και τον έλεγχο των οικονομικών των κομμάτων και των υποψηφίων βουλευτών, καθώς και για το πόθεν έσχες.
Το σχέδιο μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μια ευρύτερη διακομματική συμφωνία για την πάταξη του μαύρου πολιτικού χρήματος, το μόνο δρόμο για την ανάκτηση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος.
Περιέχει, όμως, και προτάσεις που μπορούν να υιοθετηθούν από τα κόμματα, ακόμα και πριν νομοθετηθούν, μειώνοντας δραστικά τις προεκλογικές δαπάνες.
Τέτοιες είναι, ενδεικτικά, για τα κόμματα η πρόταση 37 για την απαγόρευση οργανωμένης και χρηματοδοτούμενης μετακίνησης ετεροδημοτών (που σπαταλά έως και το 50% της εκλογικής δαπάνης των κόμματων) και, για τους υποψήφιους βουλευτές η πρόταση 44 για την αντικατάσταση του ατομικού φυλλαδίου με κοινά για όλους τους υποψηφίους ενός κόμματος σε κάθε περιφέρεια.
Το σχέδιο, στο οποίο ενσωματώθηκαν οι επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης τον Μάιο του 2011, καθώς και οι σχετικές προτάσεις της Διεθνούς Διαφάνειας και του Συμβουλίου της Ευρώπης, υπό τη μορφή εναλλακτικών προτάσεων, επεξεργάστηκε Επιστημονική Επιτροπή υψηλού κύρους με τη συμμετοχή των Νίκου Αλιβιζάτου, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Φίλιππου Σπυρόπουλου, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Γιώργου Σωτηρέλη, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Γεράσιμου Μοσχονά, Αναπληρωτή Καθηγητή Συγκριτικής Πολιτικής, Χαράλαμπου Ανθόπουλου, Επίκουρου Καθηγητή Δικαίου και Διοίκησης, Λίνας Παπαδοπούλου, Επίκουρης Καθηγήτριας Συνταγματικού Δικαίου, Αθανάσιου Ξηρού, Διδάκτορα Συνταγματικού Δικαίου, και Νίκου Παπασπύρου, Διδάκτορα Δημόσιου Δικαίου».
Ο κ. Ραγκούσης στην ανακοίνωσή του επίσημαίνει ότι η τροπολογία δεν εγκρίθηκε από κανένα κυβερνητικό όργανο, ως εκ τούτου δεν συνιστά δεσμευτική κυβερνητική πολιτική,. Ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας υπογραμμίζει επιπλέον ότι υπάρχει νομοσχέδιο εδώ και ένα χρόνο για τη συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος των οικονομικών των κομμάτων, το οποίο έχει εφαρμοστεί ήδη στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, «γεγονός που πολιτικά καθιστά ακόμα πιο προβληματική» την πραγματοποίηση των εθνικών εκλογών με ένα διαφορετικό καθεστώς.
Άναψαν φωτιές στο ΠΑΣΟΚ οι χθεσινές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού στον Βήμα 99,5 ότι πρόκειται να καταψηφίσει την τροπολογία Γιαννίτση για την χρηματοδότηση των κομμάτων σήμερα στη Βουλή.
Στο δελτίο Τύπου ο κ. Ραγκούσης τονίζει τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή του την απόφαση και δηλώνει έτοιμος αν παραιτηθεί. Παραθέτει δε και το δελτίο τύπου που είχε εκδοθεί πριν από περίπου 10 ημέρες, στις 29 Μαρτίου, σχετικά με το προσχέδιο νόμου των 75 αλλαγών
Ο Βενιζέλος καλεί Ραγκούση στην Ιπποκράτους με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά...
Αναλυτικά οι νέες δηλώσεις του Γιάννη Ραγκούση:
«Σε πρόσφατη παρέμβασή μου επανέλαβα για πολλοστή φορά μια πάγια προγραμματική θέση του ΠΑΣΟΚ και πάγια θέση μου για την ανάγκη συνολικής εξυγίανσης των οικονομικών των κομμάτων για ουσιαστική διαφάνεια, αποτελεσματικό έλεγχο και δραστικό περιορισμό των δαπανών.
Τόνισα ότι υπάρχει έτοιμο νομοσχέδιο ήδη εδώ και έναν χρόνο, που περιλαμβάνει 75 ριζικές αλλαγές, μεταξύ των οποίων την ανεξαρτητοποίηση των επιτροπών ελέγχου, την κατάργηση των ανώνυμων πηγών χρηματοδότησης και την υποχρεωτική ανάρτηση όλων των στοιχείων στο διαδίκτυο.
Σημειωτέον ότι το παραπάνω πλαίσιο έχει ήδη θεσμοθετηθεί και εφαρμοστεί (Ν. 3870) στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, γεγονός που πολιτικά καθιστά ακόμα πιο προβληματική την πραγματοποίηση εθνικών εκλογών με ένα καθεστώς το οποίο πια δεν ισχύει ούτε στις εκλογές για περιφέρειες και δήμους.
Το νέο αυτό πλαίσιο μπορεί άμεσα να υιοθετηθεί και για τις εθνικές, μαζί με μέτρα δραστικού περιορισμού των δαπανών, όπως η απαγόρευση της κομματικά χρηματοδοτούμενης μετακίνησης των ετεροδημοτών ή η αντικατάσταση της πανάκριβης διακίνησης ατομικών φυλλαδίων που έχει επικρατήσει, με φυλλάδια που από κοινού θα εκδώσουν οι υποψήφιοι.
Αντ’ αυτού, η επιχειρούμενη τροπολογία της τελευταίας στιγμής είναι ακατανόητα αποσπασματική και αδικαιολόγητη, υπογραμμίζω ότι δεν εγκρίθηκε από κανένα κυβερνητικό όργανο, ώστε να συνιστά δεσμευτική κυβερνητική πολιτική. Παρόλα αυτά είναι προφανώς αυτονόητο ότι η παραίτησή μου είναι και σήμερα, όπως έχω πει από την μέρα της ορκωμοσίας μου, ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του Πρωθυπουργού.
Οφείλω, όμως, να επαναλάβω ότι μόνον σε ένα συνολικό πλαίσιο εξυγιαντικής παρέμβασης των οικονομικών των κομμάτων είναι νοητή η αντιμετώπιση ταμειακών προβλημάτων που είναι αναγκαία για την λειτουργία τους.
Αντίθετα, η αποσπασματική ρύθμιση που επιχειρείται, εμφανίζεται μοιραία ως χαριστική, υπονομεύει όση εμπιστοσύνη των πολιτών έχει απομείνει για τα κόμματα, δίνοντας τη χαριστική βολή στον αναντικατάστατο αυτό πυλώνα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Είναι ακλόνητη πεποίθησή μου ότι μια συνολική παρέμβαση που θα αποκαθιστά την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος είναι όσο ποτέ αναγκαία και ακόμα και τώρα εφικτή».
Τέλος, δίνεται σήμερα ξανά στη δημοσιότητα δελτίο τύπου που είχε εκδοθεί πριν από περίπου 10 ημέρες, στις 29 Μαρτίου, σχετικά με το προσχέδιο νόμου των 75 αλλαγών:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:
«Η αλλαγή του πολιτικού συστήματος, «μητέρα όλων των μεταρρυθμίσεων», προϋποθέτει άμεσα, εκτός από την αλλαγή του εκλογικού νόμου, ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τα οικονομικά των κομμάτων.
Σε αυτό το πλαίσιο και ενόψει των εκλογών, δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα σχέδιο 75 αλλαγών για τον περιορισμό, τη διαφάνεια και τον έλεγχο των οικονομικών των κομμάτων και των υποψηφίων βουλευτών, καθώς και για το πόθεν έσχες.
Το σχέδιο μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μια ευρύτερη διακομματική συμφωνία για την πάταξη του μαύρου πολιτικού χρήματος, το μόνο δρόμο για την ανάκτηση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος.
Περιέχει, όμως, και προτάσεις που μπορούν να υιοθετηθούν από τα κόμματα, ακόμα και πριν νομοθετηθούν, μειώνοντας δραστικά τις προεκλογικές δαπάνες.
Τέτοιες είναι, ενδεικτικά, για τα κόμματα η πρόταση 37 για την απαγόρευση οργανωμένης και χρηματοδοτούμενης μετακίνησης ετεροδημοτών (που σπαταλά έως και το 50% της εκλογικής δαπάνης των κόμματων) και, για τους υποψήφιους βουλευτές η πρόταση 44 για την αντικατάσταση του ατομικού φυλλαδίου με κοινά για όλους τους υποψηφίους ενός κόμματος σε κάθε περιφέρεια.
Το σχέδιο, στο οποίο ενσωματώθηκαν οι επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης τον Μάιο του 2011, καθώς και οι σχετικές προτάσεις της Διεθνούς Διαφάνειας και του Συμβουλίου της Ευρώπης, υπό τη μορφή εναλλακτικών προτάσεων, επεξεργάστηκε Επιστημονική Επιτροπή υψηλού κύρους με τη συμμετοχή των Νίκου Αλιβιζάτου, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Φίλιππου Σπυρόπουλου, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Γιώργου Σωτηρέλη, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Γεράσιμου Μοσχονά, Αναπληρωτή Καθηγητή Συγκριτικής Πολιτικής, Χαράλαμπου Ανθόπουλου, Επίκουρου Καθηγητή Δικαίου και Διοίκησης, Λίνας Παπαδοπούλου, Επίκουρης Καθηγήτριας Συνταγματικού Δικαίου, Αθανάσιου Ξηρού, Διδάκτορα Συνταγματικού Δικαίου, και Νίκου Παπασπύρου, Διδάκτορα Δημόσιου Δικαίου».
http://newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.