Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Τι θέλει να πει ...ο πρωθυπουργός;

Ένα εύλογο ερώτημα καταθέτει λίγο μετά την Χαλκιδική ο πρώην εκπρόσωπος Τύπου της κυβέρνησης Παπανδρέου, Γιώργος Πεταλωτής. Τι ακριβώς θέλει να πει ο Αντώνης Σαμαράς;

Για την ακρίβεια, ρωτά τι εννοεί ο πρωθυπουργός όταν επαναλαμβάνει στα 40 χρόνια της ΝΔ τη γνωστή διαστρέβλωση «εμείς δεν είπαμε λεφτά υπάρχουν»;

Και για να γίνει πιο σαφής, φέρνει δύο παραδείγματα :

Πρώτον, «με το "ΕΜΕΙΣ" , γιατί τουλάχιστον αρκετά χρόνια σε σχέση με τη ΝΔ ήταν "ΕΣΕΙΣ", αφού πλήρωσε τον Μητσοτάκη με το ίδιο νόμισμα της ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ, ρίχνοντας την κυβέρνηση της ΝΔ της οποίας ήταν υπουργός εξωτερικών τότε, δήθεν για τα Σκόπια, στην οποία εορτάζουσα ΝΔ μετά από διάφορες "υπερβάσεις" επέστρεψε χρόνια μετά» και δεύτερον «ο μηδενισμός του ελλείμματος στα Ζάππεια, ο τότε αντιμνημονιακός του οίστρος, αλλά και οι χιλιάδες θέσεις stage , η υπερφόρτωση του δημοσίου, ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός , τα πλαστά στοιχεία για το έλλειμμα απόκλισης πολλών δισεκατομμυρίων επί Καραμανλή και πολλά άλλα πολύ πρόσφατα, χθεσινά, όπως μετά την ψυχρολουσία από την ομοιδεάτισσα Μέρκελ δίνοντας στη δημοσιότητα ότι "θα προχωρήσει σε φοροελαφρύνσεις έστω και μόνος (sic!)"»...
Και καταλήγει ρωτώντας μήπως κάτι τέτοια θα έπρεπε να τον κάνουν να ξανασκεφτεί όταν θα διακηρύσσει τέτοιες "εξυπνάδες"...
http://www.matrix24.gr/

Κήρυγμα μίσους κατά του Παπανδρέου υιοθετεί στο fb η Δημοκρατική Παράταξη του Βενιζέλου..


Epikairo: Δεν αντέχει σε σχολιασμό το παραπάνω status. Είναι μια προσωπική άποψη μιας κοπέλας που ανήκει στο 9% των πολιτών που έχουν θετική άποψη για τον Βαγγέλη. Δικαίωμά της. Αλλά δεν μπορεί η άποψη αυτή να φιλοξενείται στον επίσημο λογαριασμό της "Ελιάς" στο fb. Και επειδή ο χρυσαυγιτισμός του Βασίλη Δεληγκάρη είναι πρόσφατος, ελπίζουμε οι διαχειριστές του λογαριασμού να έχουν το θάρρος και να ΜΗΝ κατεβάσουν αυτό το post, ούτε φυσικά να το χρεώσουν πουθενά προσωπικά. Να μείνει εκεί να τον βλέπουν όλοι..


- See more at: http://www.epikairo.gr

Το ΠΑΣΟΚ απαντά στον Δραγασάκη μέσω Παπανδρέου!

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ «κοροϊδεύουν και υποτιμούν τον ελληνικό λαό» τονίζει σε ανακοίνωση του το ΠΑΣΟΚ και κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην συνέντευξη του Γ. Δραγασάκη στην Realnews...

«Ο κ. Δραγασάκης σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα κάνει πέρα τα περί σεισάχθειας και της μονομερούς διαγραφής του χρέους και εισηγείται να εφαρμοστεί αυτό που ήδη εφαρμόζεται από το 2012, όταν έγινε το πιο εντυπωσιακό κούρεμα σε παγκόσμιο επίπεδο και η ριζική αναδιάρθρωση του χρέους!!

Διότι προφανώς η μακρά περίοδος χάριτος και η εντυπωσιακή επιμήκυνση της μέσης διαρκείας του χρέους στα 16.5 χρόνια (2.5 φορές πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο) είναι αυτό που ονομάζει ο κ. Δραγασάκης «απόσυρση χρέους».

Μήνες τώρα μιλάμε για παραμετρικές αλλαγές και για επιμήκυνση, όπως και για περαιτέρω μείωση επιτοκίων. Όλα αυτά είναι σημαντική μείωση του χρέους Και αυτό θα γίνει.

Από την άλλη πλευρά οι κκ. Λαφαζάνης και Κατρούγκαλος συνεχίζουν να μιλούν για μονομερή κατάργηση των μνημονίων και κούρεμα του μεγαλύτερου μέρους του χρέους. Στο ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί ένα απόλυτο αλαλούμ. Κάποιοι το παίζουν «ρεαλιστές» και κάποιοι «επαναστάτες».

Όλοι μαζί όμως κοροϊδεύουν και υποτιμούν, ασύστολα τον ελληνικό λαό βάζοντας σε κίνδυνο όλα αυτά που έχουν επιτευχθεί, μετά από μεγάλη και δύσκολη προσπάθεια για να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα.

Ας σταματήσει πια τα πυροτεχνήματα και τους αυτοσχεδιασμούς ο ΣΥΡΙΖΑ και ας έρθει στην εθνική ομάδα διαπραγμάτευσης για να μάθει έστω τι συμβαίνει με το χρέος. Ο σεβασμός στις θυσίες του ελληνικού λαού είναι το ελάχιστο που πρέπει να επιδείξει η φιλόδοξη ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ.» [real]

Εpikairo: Το ΠΑΣΟΚ απαντά δια μέσου του εκπρόσωπού του τύπου Δημήτρη Καρύδη και χρησιμοποιεί ως επιχείρημα το εντυπωσιακό κούρεμα του 2011, αυτό το οποίο έφερε ο Παπανδρέου τέλη Οκτωβρίου του 2011 και του ζητήθηκε το κεφάλι επί πίνακι. Θυμίζουμε τη δήλωση του κολλητού του Βενιζέλου, κυρίου Καρύδη στις 03/11/2011:

«Οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές. Βρισκόμαστε μπροστά στη χειρότερη εξέλιξη που μπορούσε να συμβεί για τη χώρα και την παράταξή μας. Έχουμε μια Κυβέρνηση που ζητά ψήφο εμπιστοσύνης ενώ η ίδια δεν εμπιστεύεται τον εαυτό της και τις αποφάσεις της.

Οι ευθύνες είναι τεράστιες στον Πρόεδρο και σε όλα τα ηγετικά μας στελέχη. Σε αυτούς που πήραν, από ότι αποδείχθηκε, πρόχειρες και βιαστικές αποφάσεις χωρίς να ενημερώσουν κανένα αλλά και σε αυτούς που τις ευλόγησαν χωρίς να σηκώσουν ανάστημα. Εκτεθήκαμε ανεπανόρθωτα.

Η χώρα μας είναι μετέωρη. Ο λαός μας, στο όνομα του οποίου γίνονται όλα αυτά, είναι άφωνος και εξοργισμένος για το διασυρμό της.

Οι ώρες που ζούμε είναι ώρες ιστορικής ευθύνης για όλο το πολιτικό σύστημα.

Πάνω και πρώτα από όλα, πρέπει να διασφαλίσουμε την σταθερή πορεία της χώρας μέσα στην Ευρώπη. Ο πόνος και οι θυσίες του λαού μας δεν πρέπει με τίποτα να πάνε χαμένες.

Η Κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας είναι η μόνη λογική και υπεύθυνη στάση για να μπορέσει η πατρίδα μας να σταθεί στα πόδια της και να πάμε με ομαλό τρόπο στη λαϊκή ετυμηγορία.»


Ακόμη νωρίτερα, τον Ιούνιο του 2011, ο Καρύδης διαφωνούσε με τις πολιτικές που τελικά οδήγησαν στο ''πιο εντυπωσιακό κούρεμα σε παγκόσμιο επίπεδο'', λέγοντας τα εξής:

Ο κ. Παπακωνσταντίνου όντας Οικονομολόγος, θεωρείτε ότι έκανε ή κάνει σωστά βήματα ώστε η χώρα να δει έστω και ελάχιστο φως στο τούνελ που διανύει;

Ο κ. Παπακωνσταντίνου με άστοχες δηλώσεις του διέψευσε προσδοκίες. Τα οριζόντια, άδικα και επώδυνα μέτρα δεν είναι λύση. Αρκετές φορές δημιούργησε φόβο και ανασφάλεια στους πολίτες. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία. Η αύξηση των εσόδων και η μείωση των δαπανών είναι μόνιμη επιδίωξη. Το μεγάλο στοίχημα όμως για την Ελλάδα είναι να μπει μπροστά η μηχανή της ανάπτυξης με διαρθρωτικές αλλαγές στο κράτος στη Δημόσια Διοίκηση έτσι ώστε η Ελλάδα από καταναλωτική χώρα να γίνει παραγωγική. Κύριο μέλημα μας είναι η μείωση της ανεργίας. Η αναποτελεσματικότητα δημιουργεί διαψεύσεις και η κοινωνική αδικία μεγάλες αντιδράσεις. Η διεύρυνση της φορολογικής βάσης και η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής είναι κορυφαίο θέμα όπως και η φορολόγηση των εκατοντάδων δισ. που διέφυγαν στο εξωτερικό. Αυτό πρέπει να γίνει με μεγάλη ταχύτητα. Η αξιοποίηση του επενδυτικού νόμου και του ΕΣΠΑ αποτελεί μεγάλη ευθύνη της Κυβέρνησης. Τότε και μόνο τότε θα δούμε «φως στο τούνελ».

Οι μέχρι τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα θα ψηφιστεί ως ένα μόνο άρθρο και όχι ως ξεχωριστά τμήματα. Αν τελικά γίνει έτσι θα το ψηφίσετε;

Όπως αποφασίστηκε τελικά για το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα θα γίνει αναλυτική συζήτηση στη Βουλή. Τόσο στην αρμόδια επιτροπή οικονομικών όσο και στην Ολομέλεια. Κατ΄ αρχήν θα συζητηθεί στο σύνολό του και μέσα σε λίγες ημέρες θα συζητηθούν όλοι οι εφαρμοστικοί νόμοι που αφορούν τα επιμέρους θέματα : αποκρατικοποιήσεις, φορολογικά, διαρθρωτικές αλλαγές στη Διοίκηση κτλ. Άρα θα έχουμε μια αναλυτική διαδικασία συζήτησης και αποφάσεων χωρίς κατεπείγουσες διαδικασίες και μονά άρθρα. [dealnews]

Στη συνεδρίαση της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ της περιόδου πριν την ανατροπή Παπανδρέου, ο Δημήτρης Καρύδης κινήθηκε προς τον Γιώργο Παπανδρέου με υψωμένο το δάχτυλο και του ζήτησε να παραιτηθεί με απύθμενο θράσος. Σήμερα, επικαλείται το κούρεμα που έφερε η κυβέρνηση Παπανδρέου για να επιτεθεί στον Δραγασάκη, ο οποίος, βέβαια, είναι έτοιμος να πάει στο Καστελόριζο και να επαναλάβει λέξη προς λέξη το διάγγελμα Παπανδρέου!

Πόση υποκρισία αντέχει ακόμη τούτος ο τόπος;

www.epikairo.gr

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Στον δρόμο που χαράζει ο Μωραϊτης, να τολμήσουν και να ακολουθήσουν και άλλοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ

«Βόμβες» μέσω του Real.gr από τον βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ Θάνο Μωραΐτη, που θέτει προϋποθέσεις για την ψήφο του για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από την παρούσα Βουλή, ζητά νέα στρατηγική και ηγεσία στο ΠΑΣΟΚ ενώ επιτίθεται με σφοδρότητα κατά του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για τα όσα είπε στη Χαλκιδική, στην εκδήλωση για τα 40χρονα της Νέας Δημοκρατίας. [real.gr]

Συγκεκριμένα, με τις δηλώσεις του στο Real.gr, ο Θάνος Μωραΐτης:

• Αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην ψηφίσει Πρόεδρο της Δημοκρατίας από την παρούσα Βουλή, θέτοντας προϋποθέσεις για την ψήφο του, μεταξύ των οποίων και η αλλαγή πολιτικής από την κυβέρνηση!

«Η εκλογή προέδρου δεν μπορεί να αποτελέσει απλά σύμφωνο κυβερνητικής επιβίωσης και διάσωσης για κάποιους. Δεν μας αφορά η πολιτική επιβίωση κανενός. Μας αφορά αποκλειστικά η χώρα και η κοινωνία. Αυτό που λέω λοιπόν είναι ότι η παράταση της κυβερνητικής θητείας δεν μπορεί να είναι κενό γράμμα. Δεν μπορεί η σταθερότητα να συμβαδίζει με την συνέχιση αυτής της πολιτικής.

Και πάνω από όλα δεν μπορεί να στέλνεται ένα μήνυμα στην κοινωνία ότι το μόνο που ενδιαφέρει είναι η διατήρηση στην εξουσία». Ταυτόχρονα ζητά από το ΠΑΣΟΚ να διεκδικήσει μέσω συμφωνίας για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας «ένα νέο πλαίσιο κυβερνητικής λειτουργίας, προγραμματικής συμφωνίας και πάνω απ' όλα αλλαγής πολιτικής».

• Ζητά «νέα στρατηγική και ηγεσία» στο ΠΑΣΟΚ πριν από τις εκλογές, τονίζοντας: «Το ΠΑΣΟΚ χρειάζεται να ξαναβρεί την πολιτική και ιδεολογική του ταυτότητα. Και αυτό δεν θα γίνει ούτε με δημόσιες σχέσεις ούτε με τακτικισμούς. Απαιτείται συγκροτημένο προοδευτικό σχέδιο, ατζέντα πραγματικών μεταρρυθμίσεων, νέα στρατηγική και ηγεσία».

• Αρνείται να μπει στη συζήτηση για συνεργασία ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας συντρόφους του ότι διαπραγματεύονται να παραδώσουν τα απομεινάρια της παράταξης με όρους διάλυσης στην Κουμουνδούρου, κάνοντας λόγο για «Γιάλτα της κεντροαριστεράς»:

« Κάποιοι μπορεί να θέλουν να διαπραγματευτούν με όρους διάλυσης και να κάνουν την Γιάλτα της κεντροαριστεράς, παραδίδοντας τα απομεινάρια της από τώρα. Προσωπικά - και δεν είμαι ο μόνος - λέω ότι μπορούμε να ξαναφτιάξουμε την παράταξή μας. Χρειάζονται αλλαγές παντού, σε όλα τα επίπεδα τώρα. Μιλάω με πραγματική αγωνία και δεν σιωπώ ώστε να κερδίσω πολιτικό διαβατήριο για μια επόμενη μέρα όπου όλα θα έχουν διαλυθεί».

• Επιτίθεται με σφοδρότητα στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά για τα όσα είπε στη Χαλκιδική: «Η μόνη χειροβομβίδα που κρατούσε ο κ. Σαμαράς ήταν μια από αυτές που πετούσε συνεχώς μέχρι το 2011 ανατινάζοντας όποια απόπειρα συμπαράταξης στην εθνική προσπάθεια για την έξοδο από την κρίση.

Αν θέλαμε να μιλήσουμε με τέτοιους όρους το ΠΑΣΟΚ ήταν που παρέλαβε όχι απλά χειροβομβίδα, αλλά την πυρηνική βόμβα της χρεωκοπίας και του ελλείμματος στο 16% από τον συμμαχητή - όπως τον χαρακτήρισε - του κ. Σαμαρά, τον κ. Καραμανλή. Είναι πραγματικά η πλήρης αντιστροφή της ιστορίας να μιλά για στάση ευθύνης».

Epikairo: Αξίζουν συγχαρητήρια στον Μωραϊτη, γιατί δεν φοβάται να πει την αλήθεια. Με τόλμη ζητά το αυτονόητο, την αλλαγή ηγεσίας στο ΠΑΣΟΚ, ενώ τολμά να επιτεθεί στον Σαμαρά ευθέως και όχι με τριαντάφυλλα, όπως έκανε ο Καρύδης. Ο Μωραϊτης επαναλαμβάνει κι αυτό που έχουμε υποστηρίξει από εδώ: Ότι η ψήφος για τον πρόεδρο της Δημοκρατίας δεν πρέπει να είναι αυτονόητη για το ΠΑΣΟΚ, αλλά προϊόν μιας ξεκάθαρης πολιτικής και ιδεολογικής επιλογής.

Ωστόσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι από την πλευρά Βενιζέλου καλλιεργείται κλίμα τρομοκρατίας και συνδιαλλαγής: Όποιος ασκεί κριτική στον "ηγεμόνα", γίνεται κατευθείαν στόχος, με τις διαρροές περί διαγραφών να δίνουν και να παίρνουν. Παράλληλα, όποιοι βουλευτές αντιτίθενται στους σχεδιασμούς Βενιζέλου, πληρώνουν το μάρμαρο στις εκλογικές τους περιφέρειες, με την πρόωθηση υποψηφιοτήτων που είναι αρεστές στον Βενιζέλο. Κλασσικό παράδειγμα η περίπτωση Σαχινίδη στην Λάρισα, όπου δεν πρόλαβε να "κρυώσει" η παραίτησή του από τον Τομέα Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ και ο Ulysses αμέσως έσπευσε να ευνοήσει τον υποψήφιο για την Περιφέρεια Θεσσαλίας Νίκο Τσιλιμίγκα (ολόκληρο το ρεπορτάζ εδώ).

Απέναντι σ' αυτό το κλίμα λοιπόν, της γκανγκστερικής λογικής: "ή έρχεσαι με θεσούλα και το βουλώνεις ή δεν έρχεσαι αλλά πάλι το βουλώνεις διά των εκβιασμών", οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δεν θα πρέπει να φοβηθούν, αλλά να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Μωραϊτη, του Σαχινίδη και του Χρυσοχοϊδη, να βγουν μπροστά και να μιλήσουν ευθέως, πολιτικά και ΠΑΣΟΚικά. Δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε και κανένα. Το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ είναι ο Βενιζέλος και όσο γρηγορότερα επιλυθεί, τόσο το καλύτερο για την παράταξη και την χώρα..

/www.epikairo.gr

Πολύτιμες υπηρεσίες στον Καραμανλή προσφέρει ο Γρηγοράκος..

Ηχηρό μήνυμα στα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που αμφισβητούν τον Ευάγγελο Βενιζέλο στέλνει μιλώντας στα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ" ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Λεωνίδας Γρηγοράκος, επισημαίνοντας ότι «η εσωκομματική αμφισβήτηση είναι έκφραση προσώπων που αδυνατούν να συμφιλιωθούν με τη νέα πραγματικότητα». Ο ίδιος καλεί τον πρώην πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου να ξεκαθαρίσει τη θέση του απέναντι στο ΠΑΣΟΚ και τη σχέση που θέλει να έχει με το κόμμα, τονίζοντας ότι «δεν νοείται κανείς από εμάς να πατά σε δύο βάρκες». [parapolitika]......

Ο κ. Γρηγοράκος αναφέρεται παράλληλα στην εκλογή του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, αλλά και στο ενδεχόμενο να αλλάξει ο εκλογικός νόμος, εκτιμώντας ότι σε εύλογο χρόνο θα υπάρξει η κατάλληλη νομοθετική πρωτοβουλία, πριν βέβαια από τις εθνικές εκλογές.

Τις προηγούμενες ημέρες άνοιξε και έκλεισε η συζήτηση για αλλαγή του εκλογικού νόμου στην κατεύθυνση της κατάργησης του μπόνους των 50 εδρών για το πρώτο κόμμα. Τελικά, θα προχωρήσει μια τέτοια νομοθετική πρωτοβουλία πριν από τις εθνικές εκλογές;

Κυρία Ζαρακέλη, το ζήτημα του εκλογικού νόμου οι δύο κυβερνητικοί εταίροι Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ το έχουν συμπεριλάβει στη μεταξύ τους προγραμματική συμφωνία. Και οι δύο έχουν συμφωνήσει ότι το ζήτημα είναι καίριας σημασίας, γιατί συνδέεται ευθέως με την ενίσχυση του δημοκρατικού μας πολιτεύματος, με τους καθαρούς κανόνες που πρέπει να διέπουν την πολιτική μας ζωή, με την ανόθευτη λαϊκή έκφραση και εν τέλει με την ποιότητα της Δημοκρατίας. Ο Ευάγγελος Βενιζέλος είχε την πρωτοβουλία να θέσει σε συζήτηση με τον πρωθυπουργό το θέμα του εκλογικού νόμου. Οι τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης δεν έχουν ακόμη αποκρυσταλλωθεί, το ΠΑΣΟΚ όμως έχει καταθέσει τις προτάσεις του και μεταξύ αυτών είναι όντως η κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών. Η πριμοδότηση του πρώτου κόμματος με επιπλέον 50 έδρες εξυπηρετούσε τη λογική της περαιτέρω ενίσχυσης μιας διαμορφωμένης κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Ενα κόμμα που είχε την αποδοχή του 40% με 45% σχημάτιζε αυτοδύναμη κυβέρνηση. Η προσθήκη του μπόνους δεν αλλοίωνε τους πολιτικούς συσχετισμούς, ούτε νόθευε την έκφραση της λαϊκής βούλησης. Όμως, σήμερα που τα εκλογικά δεδομένα έχουν αλλάξει, είναι λάθος το πρώτο κόμμα με ποσοστά 28% έως 32% να λαμβάνει το μπόνους των 50 εδρών. Οι πολίτες προκρίνουν πλέον τις κυβερνήσεις συνεργασίας.

Το ΠΑΣΟΚ δεν διανύει και την καλύτερη περίοδο, γεγονός που αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις. Ο Ευ. Βενιζέλος δέχεται ισχυρή εσωκομματική αμφισβήτηση, με αποτέλεσμα αρκετοί να προεξοφλούν την αντικατάστασή του από την ηγεσία του κόμματος μέχρι τις εθνικές εκλογές. Είναι λύση η αλλαγή ηγεσίας;

Μετά από 40 χρόνια γόνιμης προσφοράς στον τόπο, το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή και τα τελευταία χρόνια βρέθηκε ακρωτηριασμένο. Μολονότι την κρίση και τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό της χώρας τα προκάλεσε η κυβέρνηση Καραμανλή, εντούτοις το ΠΑΣΟΚ πλήρωσε ακριβά την ταύτισή του με την ανάγκη να διασωθεί η Ελλάδα, υλοποιώντας επώδυνες και σκληρές πολιτικές. Βέβαια, η αδυναμία του να διαχειριστεί με επάρκεια και με στιβαρότητα την κρίση συνέβαλε στη διάρρηξη των σχέσεών μας με ευρύτερες κοινωνικές δυνάμεις. Η ανάκαμψη του ΠΑΣΟΚ αναμφίβολα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Χρειάζεται χρόνος και σταθερή προσήλωση στην εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος. 

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος, χωρίς να υπολογίζει το όποιο κόστος, μας έχει υποδείξει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Η εσωκομματική αμφισβήτηση είναι έκφραση προσώπων που αδυνατούν να συμφιλιωθούν με τη νέα πραγματικότητα, που νοιάζονται μόνο για τα κομματικά οφίτσια. Ο Ευ. Βενιζέλος δεν έγινε αρχηγός ελέω κληρονομικού δικαιώματος. Ψηφίστηκε από μια ευρύτατη εκλογική και πολιτική βάση του κόμματός μας. Ως εκ τούτου, όποιοι ονειρεύονται αλλαγή ηγεσίας αγνοούν τις θεσμικές και καταστατικές λειτουργίες του ΠΑΣΟΚ. Και πρώτιστα βρίσκονται σε αναντιστοιχία με τις προτεραιότητες της χώρας, της κοινωνίας και των πολιτών.

Τον τελευταίο καιρό στελέχη προσκείμενα στον Γ. Παπανδρέου σάς έχουν στοχοποιήσει επειδή θεωρούν ότι έχετε αναλάβει «εργολαβικά» την αποδόμηση του πρώην πρωθυπουργού. Εμμένετε στη θέση ότι, εάν ο Γ. Παπανδρέου δεν ξεκαθαρίσει τη στάση του απέναντι στο κόμμα, τότε ο Ευ. Βενιζέλος θα πρέπει να λάβει πειθαρχικά μέτρα εναντίον του;

Οφείλουμε να δούμε με ψυχραιμία και νηφαλιότητα ποιοι αποδόμησαν πράγματι το ΠΑΣΟΚ. Θεωρώ απαραίτητη μια πολιτική αποτίμηση που θα μας οριοθετεί έναντι των αστοχιών, των στρεβλώσεων, των ανακολουθιών που επιδείξαμε. Για τον Γ. Παπανδρέου η θέση μου είναι ότι ο ίδιος οφείλει να ξεκαθαρίσει τη στάση του απέναντι στο ΠΑΣΟΚ και τη σχέση που θέλει να έχει με το κόμμα. Δεν νοείται κανείς από εμάς να πατά σε δύο βάρκες, πόσω μάλλον ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Μια καθαρή και έντιμη συμπεριφορά είναι επιβεβλημένη από όλους μας. Το ΠΑΣΟΚ είναι ένα και ενιαίο. Δεν υπάρχουν δύο ΠΑΣΟΚ, ούτε ΠΑΣΟΚ εσωτερικού, ούτε ΠΑΣΟΚ εξωτερικού.

Θεωρείτε πως είναι εφικτή η εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας από την παρούσα Βουλή;
Η εκλογή του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας είναι εθνικά αναγκαία και επιβεβλημένη. Οι πολιτικές και οι αριθμητικές προϋποθέσεις είναι υπαρκτές, αν θέλουμε να υπηρετήσουμε με συνέπεια τον πολιτειακό θεσμό, και όχι να τον κάνουμε αντικείμενο κομματικών ανταγωνισμών. Η προσφυγή σε πρόωρες εκλογές εξαιτίας του Προέδρου της Δημοκρατίας δεν εξυπηρετεί τον τόπο, αλλά ούτε και τον ΣΥΡΙΖΑ. Αν η ηγεσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης αντιμετωπίσει με μακροπρόθεσμο κριτήριο την Προεδρική εκλογή, είναι σίγουρο ότι δεν θα επιμείνει στην πρότασή της για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες. Αλλωστε, έχει να θυμηθεί την άστοχη επιλογή του ΠΑΣΟΚ να προκαλέσει εθνικές εκλογές το φθινόπωρο του 2009, αρνούμενο να συναινέσει στην επανεκλογή του Κ. Παπούλια. Το πάθημα του ΠΑΣΟΚ πρέπει να γίνει μάθημα.
Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει δικό του υποψήφιο για την Προεδρία της Δημοκρατίας ή θα στηρίξει οποιαδήποτε πρόταση γίνει από τη Νέα Δημοκρατία;

Το ΠΑΣΟΚ θα επιδιώξει το πρόσωπο του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας να διασφαλίζει ευρύτερη υποστήριξη. Θεωρείται αυτονόητο ότι ο πρωθυπουργός της χώρας θα συνεργαστεί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ για την εξεύρεση κοινού υποψηφίου. Το πρόσωπο που θα στηρίξουμε θέλουμε να συμβολίζει την ανάγκη εθνικής συνεννόησης.

Epikairo: Είναι να απορείς με τον Γρηγοράκο: Από τη μια καλεί τον Παπανδρέου να ξεκαθαρίσει την στάση του ως προς το ΠΑΣΟΚ, όταν η ομάδα Βενιζέλου έχει διαλέξει να μετασχηματίσει βίαια το ΠΑΣΟΚ πρώτα σε "Ελιά" και έπειτα σε "Δημοκρατική Παράταξη". Έπειτα, καλεί την κοινωνική βάση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και τους βουλευτές σε σιωπητήριο και να αποδεχθούν σώνει και ντε τον Βενιζέλο στην προεδρία του ΠΑΣΟΚ, λες και είναι φυσικός ή θεϊκός νόμος.

Αλλά αυτό που ξεπερνά τα όρια είναι ο χαρακτηρισμός "αστοχία" στο θέμα της προεδρικής εκλογής του 2009 και ότι το ΠΑΣΟΚ εκβίασε δήθεν τις εκλογές. Οι δηλώσεις Γρηγοράκου προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στον Κώστα Καραμανλή. Όλοι θυμόμαστε ότι ο Καραμανλής δραπέτευσε από την εξουσία, για να μην σκάσει στα χέρια του η βόμβα της επικείμενης χρεοκοπίας. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε η εκλογή ΠτΔ στον ορίζοντα, ο Καραμανλής θα έβρισκε τρόπο να αποδράσει. Αλλά τι σου λέει αντίθετα ο Γρηγοράκος; Ότι η κυβέρνηση Καραμανλή έπρεπε να κρατηθεί στην εξουσία, όταν οι στενότεροι συνεργάτες του τον συμβούλευαν να κάνει εκλογές!

Δυστυχώς ο Καραμανλής στερήθηκε έναν πολύτιμο σύμβουλο. Επίσης θέλουμε να ξέρουμε αν ο Γρηγοράκος έλαβε προσωπική πρόσκληση για τα 40 χρόνια της ΝΔ στην Χαλκιδική. αΛΛΆ ας μην στεναχωριέται, μια αντίστοιχη εκδήλωση θα γίνει και στην Αθήνα στις 6 Οκτωβρίου. Εκεί θα έχει την ευκαιρία να τα πει με τους νέους του πολιτικούς του φίλους..

/www.epikairo.gr

Όσες σημαίες ευκαιρίας και αν υψώσει ο Σαμαράς, δεν μπορεί να αποκρύψει την αλήθεια.

Το κείμενο της ομιλίας Σαμαρά στη Χαλκιδική για τα 40 χρόνια της ΝΔ, το οποίο μπορείτε να απολαύσετε εδώ, προσφέρεται για πλήθος σχολίων από το epikairo, ωστόσο θα περιοριστούμε να αριθμήσουμε τα απολύτως ενδεικτικά:

Πρώτον. Πολλά λόγια, θύμα η αλήθεια. Τώρα, θέλει να λέγεται δημοκρατική παράταξη και εκσυγχρονιστική δύναμη. Ποτέ δεν είναι αργά. Αλλά οι πράξεις είναι που μετράνε. Και η πολιτική του, δημιουργεί ένα μικρό προβληματάκι, γιατί είναι απολύτως συντηρητική. Τόσο στην αντιπολίτευση, όταν πολεμούσε το έργο της διετίας 2009-2011 που τώρα ανιστόρητα παρουσιάζει ως δικό του, όσο και κατά την διάρκεια της κυβερνητικής περιόδου, ούτε μια προοδευτική πρόταση δεν προσέφερε για τη χώρα και την Ελληνική κοινωνία. Είχε την ευκαιρία του, το καλοκαίρι του 2011 και την έχασε. Για την ακρίβεια, την προσέφερε βορά στην επικοινωνιακή στρατηγική του, για τους δικούς του λόγους. Σήμερα, δεν κάνει τίποτα που να μην αποδομεί ή να μην προκαλεί προσκόμματα στο μεταρρυθμιστικό έργο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Δεύτερον. Υποστηρίζει ότι, ουδέποτε είπε ότι λεφτά υπάρχουν, εννοώντας ότι δεν υπέκυψε στον λαϊκισμό. Γιατί αδικεί τον εαυτό του ο κατά δήλωση του ''αρχιτέκτονας του αντιμνημονίου''; Ξεχνά τα Τρία Ζάππεια και τα 18 δις Ευρώ ισοδύναμα μέτρα που υποστήριζε ότι διαθέτει; Και μάλιστα, επειδή ήθελε, όπως έλεγε, να εμφανίζεται αξιόπιστος, υπογράμμιζε ότι, οι εξαγγελίες του παρακολουθούν τις εξελίξεις, ώστε να είναι επίκαιρες οι προτάσεις του!

Τρίτον. Όχι μόνον εξεκολουθεί να διαστρεβλώνει το γνωστό "λεφτά υπάρχουν" αλλά μετά και την σημερινή αναφορά του σε αυτό, είμαστε υποχρεωμένοι να σημειώσουμε τα εξής:

Ο κ. Σαμαράς διαστρεβλώνει σκοπίμως τη φράση του Γιώργου Παπανδρέου, για δύο πολύ απλούς λόγους.

Ο πρώτος, γιατί θα ήταν υποχρεωμένος να παραδεχτεί ενώπιον του προκατόχου του στην προεδρία της Νέας Δημοκρατίας - αλλά πάλι ξεχνά σκοπίμως, που πήγαν τα λεφτά. Ποιος τα έδωσε και πού.
Θυμίζουμε, υπερδιπλασιασμός του χρέους από καταβολής του Ελληνικού Κράτους, σε μόλις πέντε χρόνια. Ποια ήταν αυτά; Ήταν τα χρόνια που κυβέρνησε τη χώρα η Νέα Δημοκρατία, με Πρωθυπουργό τον τότε Πρόεδρό της, Κώστα Καραμανλή. Και βεβαίως, 36 δις Ευρώ έλλειμα, μόνο το 2009. Ποιος κυβερνούσε τότε. Η κυβέρνηση Καραμανλή.
Σήμερα μπορούν να υποστηρίζουν ό,τι θέλουν, αλλά η υπογραφή του κ. Σαμαρά στον προϋπολογσμό του 2013 και η ψήφος του κ. Καραμανλή, στην ψηφοφορία για τον ίδιο προϋπολογισμό, καθιστά και τους δύο συνυπεύθυνους αλλά και έκθετους.

Ο δεύτερος, γιατί θα ήταν υποχρεωμένος να πράξει ως Πρωθυπουργός κάτι, προκειμένου να βρει τα λεφτά εκεί που υπάρχουν ή εκεί που χάνονται - όπως εξηγούσε πάντα στις ομιλίες του ο Γιώργος Παπανδρέου, αλλά ξεχνά σκοπίμως και ο κ. Σαμαράς και κάποιοι άλλοι, που δεν επιθυμούν να "σπάσουν αυγά" υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και των πολλών. Δηλαδή, στις σκοτεινές διαδρομές που ενώνουν το πελατειακό κράτος με τα πάσης φύσεως μεγάλα και μικρά συμφέροντα και βεβαίως, στη φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο, την αδιαφάνεια, που συνεχίζουν να ταλανίζουν τον τόπο.
Και προς αυτήν την κατεύθυνση ουδέν πράττει. Ούτε μια μεταρρυθμιστική προσπάθεια.
Αντιθέτως υπερηφανεύεται για ό,τι βρήκε έτοιμο - πάλι όμως ξεχνά σκοπίμως ότι αυτά που βρήκε έγιναν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που τότε ό ίδιος υπονόμευε συστηματικά.
Και από την άλλη, η κυβέρνησή του, συνεχίζει να φέρνει στη Βουλή ρυθμίσεις που βρίσκονται, αν μη τι άλλο, σε απόκλιση από την προσπάθεια που θα έπρεπε να γίνεται για την οικοδόμηση αισθήματος κοινωνικής δικαοσύνης και κράτους δικαίου.

Όσες σημαίες ευκαιρίας και αν υψώσει κανείς, δεν μπορεί να αποκρύψει την πραγματικότητα και την αλήθεια. Και κάτι τελευταίο: Όταν η κυβέρνηση Παπανδρέου εξουδετέρωνε όχι τις χειροβομβίδες αλλά τις βόμβες που άφησε πίσω της η κυβέρνηση Καραμανλή, ο Σαμαράς έλεγε ότι δεν υπάρχουν βόμβες αλλά κρυβόταν από πίσω το ΠΑΣΟΚ μη σκάσουν και τον πάρουν τα θραύσματα. Για να μην ξεχνιόμαστε.

www.epikairo.gr

Σχόλιο Γραφείου Τύπου σχετικά με δημοσίευμα εφημερίδας

Ανακοίνωση, Γραφείο Τύπου, Πρώην Πρωθυπουργός

Υπάρχει, μεταξύ άλλων, μια εφημερίδα που ειδικεύεται στις «πατάτες».

Και γι” αυτό, συχνά πυκνά εκτίθεται.

Προ περίπου δύο μηνών, μας ενημέρωνε ότι, έκανε ρεπορτάζ και είδε ότι
τρώγαμε σούσι και γαρίδες. Αφού, λοιπόν, το «είδε» αυτό, έβγαλε το
συμπέρασμα ότι, ζούμε μέσα στη χλιδή!

Μόνο, που τότε, η εφημερίδα έλεγε συνειδητά και σκοπίμως ψέματα, όχι
μόνον γιατί το ρεπορτάζ ήταν κατασκευασμένο, αλλά πολύ περισσότερο,
γιατί ουδείς από όσους υποτίθεται ότι ζούσαν μέσα στη χλιδή, βρισκόταν
στις Σπέτσες.

Και αντί να ζητήσουν συγνώμη, έκαναν πως δεν άκουσαν, δεν είδαν -
αυτοί που βλέπουν και ό,τι δεν υπάρχει, δεν κατάλαβαν και
περιορίστηκαν σε ένα μικρό δημοσίευμα μετά από δύο 24ωρα, χωρίς καν να
αναφέρονται στο γεγονός ότι, αναγκαστήκαμε να διαψεύσουμε τα όσα
ευφάνταστα είδαν το φως της δημοσιότητας, με αφορμή τη δική τους δήθεν
αποκάλυψη.

Σήμερα, η ίδια εφημερίδα, αφού αναφέρεται στην συμμετοχή του Γιώργου
Παπανδρέου στην μεγάλη πορεία για το Κλίμα, στη Νέα Υόρκη, καταλήγει
στο συμπέρασμα ότι, με τη στάση του βλάπτει τα εθνικά συμφέροντα,
γιατί λέει, μια φωτογραφία που εμείς δώσαμε στη δημοσιότητα, τον
δείχνει κοντά σε μια αφίσα που αναφέρεται στον περιορισμό της χρήσης
των υδρογονανθράκων, από τους οποίους προσδοκά η χώρα να σωθεί!

Μάλιστα, προκειμένου να επιτύχει το σκοπό της, η εφημερίδα αποσιωπά
ότι οι μεγάλες πορείες για την Κλιματική Αλλαγή πραγματοποιήθηκαν
ενόψει της Ειδικής Διάσκεψης στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του
ΟΗΕ, κατά την οποία το μέγα ερώτημα ήταν πώς θα επιτευχθεί μείωση των
εκπομπών άνθρακα για να αντιμετωπιστεί η Κλιματική Αλλαγή πριν να
είναι αργά για όλη την ανθρωπότητα. Μείωση εκπομπών που επιδιώκει
απερίφραστα η ΕΕ, φυσικά και η Ελλάδα. Πορείες στις οποίες συμμετείχαν
μεταξύ πολλών άλλων, ο πρώην ΓΓ του ΟΗΕ, Κόφι Ανάν, ο νυν ΓΓ του ΟΗΕ,
Μπαν Κι Μουν και ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Μπιλ ντε Μπλάζιο.

Με αυτή την ευκαιρία, λοιπόν, ας πούμε μερικές αλήθειες – που
συνειδητά η εφημερίδα αποσιωπά:

Πρώτον. Το πρόγραμμα για την αξιοποίηση του εθνικού πλούτου και
ειδικότερα των υδρογονανθράκων, μετά από δεκαετίες συζητήσεων,
εκπονήθηκε και μπήκε σε τροχιά υλοποίησης για πρώτη φορά, από την
κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Γιώργο Παπανδρέου. Και μάλιστα,
από τότε, ετέθησαν και μια σειρά προϋποθέσεις, προκειμένου αυτός ο
πλούτος να μην «αξιοποιηθεί» δια της σπατάλης του, αλλά να αποτελέσει
εθνικό κεφάλαιο και για τις επόμενες γενεές – πέραν των προϋποθέσεων
που ετέθησαν για την προστασία του περιβάλλοντος. Μια ερώτηση στον
Υπουργό που είναι αρμόδιος για το ζήτημα, θα μπορούσε να αποτελέσει
χρήσιμο ρεπορτάζ που θα ενημέρωνε ουσιαστικά τους πολίτες και θα έδινε
την δυνατότητα σε όλους να γνωρίζουν σε βάθος τις εντολές που είχε
δώσει ο τότε πρωθυπουργός, προκειμένου να έχουμε σήμερα την πορεία που
όλοι παρακολουθούμε. Αλλά και τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν τότε,
προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εθνικά oφέλιμη προώθηση
του προγράμματος.

Δεύτερον. Οι θέσεις του Γιώργου Παπανδρέου, σχετικά με το μοντέλο
ανάπτυξης, είναι γνωστές σε όλους. Μάλιστα, αποτελούν και ένα από τα
στοιχεία που χαρακτηρίζουν την αντίληψή του τόσο για την αντιμετώπιση
της κρίσης, όσο και για την βιώσιμη ανάπτυξη στην Ευρώπη και την
Ελλάδα. Σήμερα, αυτή η αντίληψη που εξ” αρχής είχε καταθέσει, αποτελεί
και τον πυρήνα των συζητήσεων που όλο και περισσότερο βρίσκονται στην
επικαιρότητα, για την αναγκαιότητα της πράσινης ανάπτυξης. Και τούτο,
γιατί όλο και περισσότεροι κατανοούν ότι, με αυτό το μοντέλο
ανάπτυξης, θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής, θα δημιουργηθούν νέες
βιώσιμες θέσεις εργασίας και θα μπορέσει η Ευρώπη να καταστεί
ανταγωνιστική εκεί που δεν μπορούν οι αναδυόμενες αγορές.

Τρίτον. Η χώρα δεν θα σωθεί από τους υδρογονάνθρακες. Πετρέλαια έχει
και η Νιγηρία, πετρέλαια έχει και η Νορβηγία. Η χώρα θα σωθεί οριστικά
και θα μπει στον δρόμο στης βιώσιμης ανάπτυξης, εφόσον απαλλαγεί από
τα κακώς κείμενα του παρελθόντος, απο τις πελατειακές αντιλήψεις,
νοοτροπίες και συμπεριφορές που κρατούν σε ομηρία και απαξιώνουν τις
δυνατότητες των υγιών παραγωγικών και δημιουργικών δυνάμεων της χώρας,
εφόσον αλλάξει ουσιαστικά το μοντέλο ανάπτυξης και βεβαίως, εφόσον
αντιμετωπιστούν ουσιαστικά η φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο, η
αδιαφάνεια.

Έτσι θα σωθεί οριστικά η χώρα. Εφόσον αλλάξει σε βάθος.

Αλλιώς, όχι μόνον θα συνεχίζεται η άνιση και άδικη κατανομή των βαρών,
υπέρ των πάσης φύσεως μεγάλων και μικρών συμφερόντων, αλλά με
βεβαιότητα, θα σπαταληθεί και ο εθνικός πλούτος, συμπεριλαμβανομένων
των υδρογονανθράκων.

Όποιοι δείχνουν τους υδρογονάνθρακες, σαν το μέσο που θα λύσει το
πρόβλημα, απλώς προσδοκούν την διατήρηση των «κακών» που ταλανίζουν
τον Ελληνικό λαό – πιθανότατα και προς ίδιον όφελος.

Έκαστος, λοιπόν, στο είδος του, όπως σωστά αναφέρει η εφημερίδα.

Άλλοι στον στίβο της πραγματικής και ουσιαστικής πολιτικής και άλλοι
στον στίβο της «πατάτας».

Οι «πατάτες» όμως, όταν δεν καλλιεργούνται, αλλά αξιοποιούνται σαν
μέσο σπίλωσης και εξυπηρέτησης σκοπιμοτήτων, όχι μόνο θεμέλιο
αναστήλωσης της χώρας δεν μπορούν να είναι αλλά αντιθέτως, επιφέρουν
νέα δεινά στη χώρα, πέραν του ότι εκθέτουν ανεπανόρθωτα τους φορείς
τους.

Για τον λόγο αυτό, εμείς θα προσθέταμε: Έκαστος εφ” ω ετάχθη.

Σκληρή απάντηση Ελενόπουλου σε δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας

Σκληρή απάντηση του Γιώργου Ελενόπουλου σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» που σχολιάζει ειρωνικά τη συμμετοχή του πρώην πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στις διαδηλώσεις κατά της κλιματικής αλλαγής στη Νέα Υόρκη. Ο κ. Ελενόπουλος υπενθυμίζει και υποστηρίζει για άλλη μια φορά τις πάγιες θέσεις του κ. Παπανδρέου για το θέμα των υδρογονανθράκων καθώς επίσης και για την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα για να φτάσει στη σωτηρία της.

Διαβάστε πιο κάτω ολόκληρο το σχόλιο του Γιώργου Ελενόπουλου:

Υπάρχει, μεταξύ άλλων, μια εφημερίδα που ειδικεύεται στις "πατάτες".

Και γι' αυτό, συχνά πυκνά εκτίθεται.

Προ περίπου δύο μηνών, μας ενημέρωνε ότι, έκανε ρεπορτάζ και είδε ότι τρώγαμε σούσι και γαρίδες. Αφού, λοιπόν, το "είδε" αυτό, έβγαλε το συμπέρασμα ότι, ζούμε μέσα στη χλιδή!

Μόνο, που τότε, η εφημερίδα έλεγε συνειδητά και σκοπίμως ψέματα, όχι μόνον γιατί το ρεπορτάζ ήταν κατασκευασμένο, αλλά πολύ περισσότερο, γιατί ουδείς από όσους υποτίθεται ότι ζούσαν μέσα στη χλιδή, βρισκόταν στις Σπέτσες.

Και αντί να ζητήσουν συγνώμη, έκαναν πως δεν άκουσαν, δεν είδαν - αυτοί που βλέπουν και ό,τι δεν υπάρχει, δεν κατάλαβαν και περιορίστηκαν σε ένα μικρό δημοσίευμα μετά από δύο 24ωρα, χωρίς καν να αναφέρονται στο γεγονός ότι, αναγκαστήκαμε να διαψεύσουμε τα όσα ευφάνταστα είδαν το φως της δημοσιότητας, με αφορμή τη δική τους δήθεν αποκάλυψη.

Σήμερα, η ίδια εφημερίδα, αφού αναφέρεται στην συμμετοχή του Γιώργου Παπανδρέου στην μεγάλη πορεία για το Κλίμα, στη Νέα Υόρκη, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, με τη στάση του βλάπτει τα εθνικά συμφέροντα, γιατί λέει, μια φωτογραφία που εμείς δώσαμε στη δημοσιότητα, τον δείχνει κοντά σε μια αφίσα που αναφέρεται στον περιορισμό της χρήσης των υδρογονανθράκων, από τους οποίους προσδοκά η χώρα να σωθεί!

Μάλιστα, προκειμένου να επιτύχει το σκοπό της, η εφημερίδα αποσιωπά ότι οι μεγάλες πορείες για την Κλιματική Αλλαγή πραγματοποιήθηκαν ενόψει της Ειδικής Διάσκεψης στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, κατά την οποία το μέγα ερώτημα ήταν πώς θα επιτευχθεί μείωση των εκπομπών άνθρακα για να αντιμετωπιστεί η Κλιματική Αλλαγή πριν να είναι αργά για όλη την ανθρωπότητα. Μείωση εκπομπών που επιδιώκει απερίφραστα η ΕΕ, φυσικά και η Ελλάδα. Πορείες στις οποίες συμμετείχαν μεταξύ πολλών άλλων, ο πρώην ΓΓ του ΟΗΕ, Κόφι Ανάν, ο νυν ΓΓ του ΟΗΕ, Μπαν Κι Μουν και ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Μάϊκλ Μπλούμπεργκ.

Με αυτή την ευκαιρία, λοιπόν, ας πούμε μερικές αλήθειες - που συνειδητά η εφημερίδα αποσιωπά:

Πρώτον. Το πρόγραμμα για την αξιοποίηση του εθνικού πλούτου και ειδικότερα των υδρογονανθράκων, μετά από δεκαετίες συζητήσεων, εκπονήθηκε και μπήκε σε τροχιά υλοποίησης για πρώτη φορά, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Γιώργο Παπανδρέου. Και μάλιστα, από τότε, ετέθησαν και μια σειρά προϋποθέσεις, προκειμένου αυτός ο πλούτος να μην "αξιοποιηθεί" δια της σπατάλης του, αλλά να αποτελέσει εθνικό κεφάλαιο και για τις επόμενες γενεές - πέραν των προϋποθέσεων που ετέθησαν για την προστασία του περιβάλλοντος. Μια ερώτηση στον Υπουργό που είναι αρμόδιος για το ζήτημα, θα μπορούσε να αποτελέσει χρήσιμο ρεπορτάζ που θα ενημέρωνε ουσιαστικά τους πολίτες και θα έδινε την δυνατότητα σε όλους να γνωρίζουν σε βάθος τις εντολές που είχε δώσει ο τότε πρωθυπουργός, προκειμένου να έχουμε σήμερα την πορεία που όλοι παρακολουθούμε. Αλλά και τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν τότε, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εθνικά oφέλιμη προώθηση του προγράμματος.

Δεύτερον. Οι θέσεις του Γιώργου Παπανδρέου, σχετικά με το μοντέλο ανάπτυξης, είναι γνωστές σε όλους. Μάλιστα, αποτελούν και ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την αντίληψή του τόσο για την αντιμετώπιση της κρίσης, όσο και για την βιώσιμη ανάπτυξη στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Σήμερα, αυτή η αντίληψη που εξ' αρχής είχε καταθέσει, αποτελεί και τον πυρήνα των συζητήσεων που όλο και περισσότερο βρίσκονται στην επικαιρότητα, για την αναγκαιότητα της πράσινης ανάπτυξης. Και τούτο, γιατί όλο και περισσότεροι κατανοούν ότι, με αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής, θα δημιουργηθούν νέες βιώσιμες θέσεις εργασίας και θα μπορέσει η Ευρώπη να καταστεί ανταγωνιστική εκεί που δεν μπορούν οι αναδυόμενες αγορές.

Τρίτον. Η χώρα δεν θα σωθεί από τους υδρογονάνθρακες. Πετρέλαια έχει και η Νιγηρία, πετρέλαια έχει και η Νορβηγία. Η χώρα θα σωθεί οριστικά και θα μπει στον δρόμο στης βιώσιμης ανάπτυξης, εφόσον απαλλαγεί από τα κακώς κείμενα του παρελθόντος, απο τις πελατειακές αντιλήψεις, νοοτροπίες και συμπεριφορές που κρατούν σε ομηρία και απαξιώνουν τις δυνατότητες των υγιών παραγωγικών και δημιουργικών δυνάμεων της χώρας, εφόσον αλλάξει ουσιαστικά το μοντέλο ανάπτυξης και βεβαίως, εφόσον αντιμετωπιστούν ουσιαστικά η φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο, η αδιαφάνεια.

Έτσι θα σωθεί οριστικά η χώρα. Εφόσον αλλάξει σε βάθος.

Αλλιώς, όχι μόνον θα συνεχίζεται η άνιση και άδικη κατανομή των βαρών, υπέρ των πάσης φύσεως μεγάλων και μικρών συμφερόντων, αλλά με βεβαιότητα, θα σπαταληθεί και ο εθνικός πλούτος, συμπεριλαμβανομένων των υδρογονανθράκων.

Όποιοι δείχνουν τους υδρογονάνθρακες, σαν το μέσο που θα λύσει το πρόβλημα, απλώς προσδοκούν την διατήρηση των "κακών" που ταλανίζουν τον Ελληνικό λαό - πιθανότατα και προς ίδιον όφελος.

Έκαστος, λοιπόν, στο είδος του, όπως σωστά αναφέρει η εφημερίδα.

Άλλοι στον στίβο της πραγματικής και ουσιαστικής πολιτικής και άλλοι στον στίβο της "πατάτας".

Οι "πατάτες" όμως, όταν δεν καλλιεργούνται, αλλά αξιοποιούνται σαν μέσο σπίλωσης και εξυπηρέτησης σκοπιμοτήτων, όχι μόνο θεμέλιο αναστήλωσης της χώρας δεν μπορούν να είναι αλλά αντιθέτως, επιφέρουν νέα δεινά στη χώρα, πέραν του ότι εκθέτουν ανεπανόρθωτα τους φορείς τους.

Για τον λόγο αυτό, εμείς θα προσθέταμε: Έκαστος εφ' ω ετάχθη.

http://www.matrix24.gr

Απίστευτη γκάφα του ΠΑΣΟΚ στο Twitter με σχόλιο για τον Καραγκούνη

Ένα απίστευτο φάουλ έκανε η ομάδα που ασχολείται με τα social media στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ. Διαβάστε την ειρωνική ανάρτηση

Δεν έχουν τέλος οι γκάφες που γίνονται στα social media από τους χειριστές τους στην Χαριλάου Τρικούπη.

Την Παρασκευή, μετά την ανακοίνωση ότι ο Γιώργος Καραγκούνης αναλαμβάνει βοηθός του τεχνικού της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου, κάποιοι στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ ανέβασαν στον επίσημο λογαριασμό του κόμματος ένα ειρωνικό σχόλιο γι τον πρώην αρχηγό της ομάδας.

Η ανάρτηση έγινε γρήγορα αντιληπτή και το σχόλιο διεγράφη, αλλά κάποιοι κατάφεραν να αποτυπώσουν σε εικόνα τη συγκεκριμένη είδηση και έχει κάνει ήδη το γύρο του διαδικτύου.


http://www.7imeres.gr

Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

Μιχ. Καρχιμακης: κ. Σαμαρά σαφώς, λειτουργείτε για λογαριασμό των άπληστων και των ισχυρών

Ο κ.Σαμαράς στην ομιλία του στην Χαλκιδική για τα 40 χρόνια απο την ίδρυση της Ν.Δ., έδωσε την εντύπωση οτι τον διακατέχει απώλεια μνήμης και οτι μάλλον απευθύνεται στον λαό μιας άλλης χώρας.

Μίλησε, για προειδοποιήσεις που δεν εισακούστηκαν.

Μίλησε, για την Ν.Δ ,την παράταξη των μεταρρυθμίσεων.

Μίλησε για την παράταξη που φέρνει τα περισσότερα δικαιώματα.

Μίλησε για την παράταξη που καταπολέμησε την γραφειοκρατία και τα ελλείμματα .

Μίλησε για την παράταξη, της προόδου που λειτουργεί για λογαριασμό ολόκληρου του λαού και οχι υπέρ των άπληστων και ισχυρών.

Μίλησε για την παράταξη που δίνει κουράγιο,που δεν παίρνει νέα μέτρα και που δρομολογεί φοροελαφρύνσεις.

Μίλησε για την παράταξη που οριοθετεί την ελευθερία απο την ανομία,

Και αλλα πολλά .

Κύριε Σαμαρά,


Μήπως ειναι η παράταξη σας εκείνη που που έφερε τα ελλείμματα απο το 4% το 2004 στο 16% και στο ύψος των 36 δις ευρω το 2009 και το χρέος απο 170 δις ευρω το 2004 σε 340 δις το 2009 οπως και εσεις παράδεχθήκατε σε συνέντευξη σας σε ΜΜΕ;

Μήπως ειναι η παράταξη σας εκείνη που νομοθετεί χαριστικά,σε βάρος των πολλών και προς όφελος των άπληστων και των ισχυρών;

Μήπως ειναι η παράταξη σας εκείνη που υπερφορολόγησε τους έλληνες πολίτες και αφού τους υπεραφαιμαξατε, κυριως μετα το 2012 προσπαθείτε να επιστρέψετε κατι ολίγα απο αυτά που πήρατε και αυτό το βαφτιζετε φοροελαφρύνσεις;

Μήπως ειναι η παράταξη σας εκείνη,και οι εκπρόσωποι της που δημιουργούν πολλές φορές σκοπίμως τα γραφειοκρατικά εμπόδια στην προσπάθεια για ανάπτυξη;

Καλό θα ηταν να ρωτήσετε τους υπουργούς και τους υφυπουργούς που διορίσατε, γιατί αναχαιτιζουν ενίοτε την αναπτυξιακή προσπάθεια χτίζοντας ενίοτε σκοπίμως γραφειοκρατικά αναχώματα.
Σας βεβαιώ αν το επιθυμείτε θα μάθετε πολλά. Επιμένω αν το επιθυμείτε!

Μήπως ειναι η παράταξη σας εκείνη που επι των ημερών της έχει γίνει το μεγαλύτερο ξεπούλημα δημοσίου πλούτου που έγινε ποτε, προς όφελος των άπληστων και των ισχυρών οπως ευστόχως διατυπώσατε στην Χαλκιδική;

Μήπως ειναι η παράταξη σας εκείνη, που οι μεταρρυθμίσεις μεθοδευονται έτσι ώστε να ειναι πρωτίστως χωρίς αίσθηση δικαίου, σε βάρος των πολλών και των αδύναμων και προς όφελος των άπληστων και των ισχυρών;

Μήπως ειναι η παράταξη σας εκείνη που δεν δίνει τελικά κουράγιο, αλλά προσφέρει απόγνωση και στέρηση ελπίδας;

Μήπως ειναι η παράταξη σας εκείνη μαζί με εσάς αρχηγό που οδηγησατε άρον-άρον την χώρα σε εκλογές το 2012 γιατί επιδιώκατε με τις ανεκδιηγητες θεωρίες των καλπικων ΖΑΠΠΕΙΩΝ να καταλάβετε την πρωθυπουργία, κατι που καταφέρατε, δίδοντας ψεύτικη ελπίδα και υποσχέσεις για δικαιώματα, χωρίς ομως την δική σας υποχρέωση να τα υλοποιήσετε;

Μήπως οι προειδοποιήσεις σας που επικαλείστε οτι δεν εισακούστηκαν ειναι πάνω απ όλα οι δεσμεύσεις σας που έμειναν ακάλυπτες και λειτούργησαν προς εξαπάτηση του ελληνικου λαού;

Μήπως ειναι η παραταξη σας εκείνη, που μαζί με εσάς επαγγελθηκατε οτι δεν λαμβάνετε αλλα μέτρα,αλλα αφαιμαξατε και αφαιμαζετε τους πολλούς με τα λίγα απο αλλες τσέπες;

Και βέβαια προσπαθείτε με μια επικοινωνιακή καταιγίδα,να διοχετευσετε στις ψυχές των ανθρώπων οτι τα πράγματα έγιναν καλλίτερα.

Σας διαβεβαιώνει κύριε Σαμαρά και εσάς και την παράταξη σας,η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικου λαού,οτι δεν έγιναν καλλίτερα.

Πρέπει να αντιληφθείτε επιτέλους οτι δεν μιλάτε σε πολίτες άλλης χώρας.
Μιλάτε στους πολίτες αυτού του τόπου που δοκιμάζονται,αντιλαμβάνονται και κρίνουν.


ΜΙΧ. ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ

Από πού πηγάζει το θράσος Σαμαρά;

Ούτε κουβέντα χθες ο Αντώνης Σαμαράς για το έγκλημα Καραμανλή.

Ούτε κουβέντα για τα δύο χρόνια που ενώ η κυβέρνηση Παπανδρέου είχε πέσει στη φωτιά που άναψαν οι προηγούμενοι (και ο Σαμαράς) για να την περιορίσει, ο ίδιος ως «εμπνευστής του αντιμνημονιακού αγώνα», καθόταν απέξω και τους κατηγορούσε ότι ήταν στραβή η μάνικα.

Τα μόνα που έμειναν από τη χθεσινή ομιλία Σαμαρά είναι..
1. Ότι «Εμείς δεν είπαμε ποτέ λεφτά υπάρχουν». Και πώς θα μπορούσαν άλλωστε να κάνουν τόσο αληθινές δηλώσεις όπως ο Παπανδρέου. Προτίμησαν λοιπόν το «λεφτά μοιράζουμε», είτε δισ. σε κουμπάρους, κολλητούς, προσλήψεις από το παράθυρο και αμειβόμενες επιτροπές στο δημόσιο, είτε τριχίλιαρα σε κάθε πικραμένο το 2007, είτε 18 δισ. ισοδύναμα στο αντιμνημονιακό ακροατήριο.

2. Η θρασύτατη για ακόμη μία φορά αγωνία του να παρουσιάσει ως δικά του τα αποτελέσματα των επιλογών της κυβέρνησης Παπανδρέου, κυρίως στη μοναδική μείωση των ελλειμμάτων, τον περιορισμό του δημοσίου και της σπατάλης στο δημόσιο κοκ. Επιλογές που ο Σαμαράς μέχρι πριν δύο χρόνια έκανε ό,τι μπορούσε για να αποτύχουν. Τώρα, τις παρουσιάζει ως δικές του και το διαλαλεί κιόλας.


Από πού πηγάζει το θράσος Σαμαρά;

Από την προφανή ανικανότητα του σημερινού ΠΑΣΟΚ να θέσει ελάχιστα όρια αξιοπρέπειας στη συγκυβέρνηση με την Πολιτική Άνοιξη. Και ακόμη χειρότερα, από την συνειδητή άρνηση της σημερινής ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ και όσων Γρηγοράκων της έχουν απομείνει να υπερασπιστούν σθεναρά τις επιλογές της κυβέρνησης Παπανδρέου – τις οποίες βέβαια πολεμούσαν με κάθε τρόπο εκ των έσω, ενώ δίνουν πραγματικό αγώνα υπερασπιζόμενοι την κυβέρνηση Σαμαρά, καταπίνοντας αμάσητα τα πάντα.

http://www.smartpost.gr

Ο Θάνος Μωραΐτης μιλά για όλα. Μια συνέντευξη που θα συζητηθεί…


«Το ΠΑΣΟΚ είναι σε οριακό σημείο. Αλλαγές παντού τώρα»

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που θα συζητηθεί, παραχώρησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Θάνος Μωραΐτης στην Ελευθεροτύπια, στον δημοσιογράφο Απόστολο Διαμαντή. Απαντά ανοιχτά για το ΠΑΣΟΚ και την ηγεσία του, την ανάγκη επανακαθορισμού του ιδεολογικού στίγματος, την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, τη συγκυβέρνηση με την ΝΔ, τα σενάρια συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και για το πώς θα σταθεί στο ενδεχόμενο νέων μέτρων

  • Είναι άλλο η ανασυγκρότηση της παράταξης και άλλο να φτιάχνεις ένα σχήμα που υποδύεται την παράταξη για να βρουν ρόλο ύπαρξης φίλοι, γυρολόγοι και «πολιτικές κινήσεις – περίπτερα
  • Λείπει ο μεγάλος μας σύμμαχος, η κοινωνία. Τα μηνύματα που στέλνονται δεν την αφορούν
  • Μιλάω ανοιχτά γιατί δεν μπορώ να κρύβομαι περιμένοντας μια καταστροφική κατάληξη για να δηλώσω «δικαιωμένος» ή «προβληματισμένος»
  • Το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ είναι βαθιά πολιτικό. Δεν αρκεί απλά κάποιος να αυτοπροσδιορίζεται προοδευτικός. Απαιτείται συγκεκριμένη προοδευτική πρόταση για μεταρρυθμίσεις και ρήξεις σε όλα τα επίπεδα
  • Απαιτείται επανακαθορισμός του ιδεολογικού μας στίγματος, αξιόπιστες πολιτικές θέσεις, δημοκρατική λειτουργιά των οργάνων και νέα ηγεσία
  • Εμποτισμένη από μανία κυβερνητισμού η κουβέντα περί συνεργασιών. Κάποιοι έχουν μπει στη λογική ότι μια φορά δεκανίκι – για πάντα δεκανίκι είτε της δεξιάς είτε του ΣΥΡΙΖΑ
  • Εμένα και πολλούς άλλους μας αφορά να ξαναφτιάξουμε τον πολιτικό μας χώρο και να διαμορφώσουμε μια προοδευτική πρόταση για τον τόπο, όχι να είμαστε παρόντες την ώρα που τα πάντα γύρω θα έχουν διαλυθεί
  • Θέλουμε να ξαναφτιάξουμε την παράταξη μας, όχι να διαπραγματευτούμε τα απομεινάρια της
  • To ΠΑΣΟΚ βρίσκεται σε οριακό σημείο. Κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί από την ευθύνη του. Απατώνται όσοι θεωρούν ότι δια της σιωπής θα εξασφαλίσουν επανεκλογή και ρόλους την επόμενη μέρα
  • Καμια Μέρκελ δεν εμπόδιζε τον κ. Σαμαρά δυο χρόνια να παρουσιάσει ένα σχέδιο εξόδου από την κρίση. Η ίδια η κυβέρνηση εξαΰλωσε το πολιτικό της κεφάλαιο
  • Η παράταση του βίου της κυβέρνησης με την εκλογή προέδρου δεν είναι λεύκη επιταγή. Εμάς μας αφορά η χώρα. Δεν μας αφορά ούτε αν μείνει δυο χρόνια ακόμα πρωθυπουργός ο κ. Σαμαράς ούτε καν αν θα είμαστε βουλευτές λίγους μήνες παραπάνω.
  • Εκλογή πρόεδρου και σταθερότητα συμβαδίζουν με καθαρούς θεσμικούς όρους, πρόσωπο πραγματικά ευρείας αποδοχής και κυρίως με αλλαγή πολιτικής
  • Δεν δέχομαι το μπαλάκι να έρχεται μονίμως στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Άλλοι τορπιλίζουν την σταθερότητα.
  • Δεν ανήκω ούτε σε αυτούς που περιμένουν να διαλυθούν όλα για να διαπραγματευτούν καρέκλες ούτε σε αυτούς που ονειρεύονται ένα μικρό ΠΑΣΟΚ που θα κουμαντάρεται εύκολα.

Oλόκληρο το κείμενο της συνέντευξης:

Συμφωνείτε με την αφομοίωση του ΠΑΣΟΚ από μια ευρύτερη κεντρώα παράταξη;

Είμαι υπέρ της ανασυγκρότησης της κεντροαριστεράς αλλά δεν μπορεί μετά από το λάθος της Ελιάς να υπάρξει και δεύτερο. Αν δεν υπάρξουν προϋποθέσεις συμπαράταξης δεν μπορεί να κοροϊδεψουμε τον κόσμο. Είναι άλλο η ανασυγκρότηση της παράταξης και άλλο να φτιάχνεις ένα σχήμα που υποδύεται την παράταξη για να βρουν ρόλο ύπαρξης φίλοι, γυρολόγοι και «πολιτικές κινήσεις – περίπτερα.

Το κίνημα όμως, με την σημερινή του ηγεσία, μπορεί να πάει επιτυχώς σε εκλογές;
Λείπει ο μεγάλος μας σύμμαχος, η κοινωνία. Τα μηνύματα που στέλνονται δεν την αφορούν. Το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ είναι βαθιά πολιτικό. Ξέρετε, δεν αρκεί απλά κάποιος να αυτοπροσδιορίζεται προοδευτικός. Απαιτείται συγκεκριμένη προοδευτική πρόταση για μεταρρυθμίσεις και ρήξεις σε όλα τα επίπεδα.

Πως μπορεί να το πετύχει αυτό, όταν εξακολουθεί να εφαρμόζει μνημόνια με την ΝΔ;
Η συνεργασία ήταν μονόδρομος σε εκείνη τη συγκυρία. Από εκεί και πέρα υπήρξε μια τρικυμία τακτικισμων. Δε βοήθησαν ούτε τα ευχολόγια της προγραμματικής συμφωνίας ούτε η επέλαση δεξιών αντιλήψεων σε νομοσχέδια. Το ΠΑΣΟΚ άργησε να αντιληφθεί ότι έπρεπε να υπάρξει μια σταθερή αντίληψη και μια συγκροτημένη προοδευτική ατζέντα.

Μήπως εάν αποχωρούσε από την κυβέρνηση, θα είχε καλύτερη τύχη;
Ο κυβερνητικός συμβιβασμός οδεύει στη λήξη του. Δεν θα κερδίσουμε όμως τους πολίτες με κινήσεις πανικού ή τακτικισμούς. Το πολιτικό σύστημα είναι εγκλωβισμένο μεταξύ μια νεοδεξιάς πολιτικής και μιας λαϊκίστικης λογικής που προβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό που απαιτείται είναι ένα προοδευτικό αφήγημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, ένα σχέδιο που θα απαντά στο πώς θα βγούμε από την κρίση.

Υπάρχει μια πολιτική σύγκρουση μεταξύ της προηγούμενης και της σημερινής ηγεσίας. Που θα οδηγήσει;

Είναι λάθος οι διαφορές να αναγάγονται σε επίπεδο προσώπων. Υπάρχει μια σύγκρουση ιδεών, αντιλήψεων και συμπεριφορών. Δεν πίστεψα ποτέ στο ΠΑΣΟΚ όπου όλοι θα λέμε τα ίδια. Οι συγκρούσεις που ζήσαμε και ζούμε σε όλο το φάσμα του πολιτικού συστήματος είναι μεταξύ αυτών που πιστεύουν σε προοδευτικές αλλαγές, σε ουσιαστικές ρήξεις με οτι υπονομεύει το δημόσιο συμφέρον και αυτών που είτε εκ δεξιών είτε εξ αριστερών δίνουν μάχες οπισθοφυλακής. Κάτι ανάλογο ζήσαμε και ζούμε και στον δικό μας χώρο.

Έχετε νομίζω καλές πολιτικές και προσωπικές σχέσεις με τον Γιώργο Παπανδρέου; Ποιες νομίζετε ότι είναι οι άμεσες πολιτικές του στοχεύσεις;

Δεν ερμηνεύω προθέσεις κανενός. Αυτό που υπάρχει στη δημόσια σφαίρα είναι οι τοποθετήσεις του Γιώργου Παπανδρέου όπως αυτή του Ζαππείου την οποία εγώ προσωπικά βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα.

Πως είδατε τη συνάντηση Μέρκελ- Σαμαρά;. Νομίζω δεν τούδωσε κανένα πολιτικό περιθώριο…
Ας θυμηθούμε οτι και οι δυο ανήκουν στην ίδια ευρωπαϊκή ομπρέλα σκέψης, στο ίδιο κόμμα. Δεν θα ήταν καλύτερα για τη χώρα αν ο κ. Σαμαράς στήριζε από το 2010 την εθνική προσπάθεια; Πόσο πίσω πήγαν την χώρα οι μούντζες προς τη βουλή, οι διαδρομές μπαλτάκου με την χρυσή αυγή και τα Ζάππεια. Από εκεί και πέρα επαναλαμβάνω ότι το πιο σοβαρό πρόβλημα της χώρας είναι η ανυπαρξία σχεδίου και τα αυτογκόλ της ίδιας της κυβέρνησης. Καμια Μέρκελ δεν εμπόδιζε τον κ. Σαμαρά δυο χρόνια να παρουσιάσει ένα σχέδιο εξόδου από την κρίση. Η ίδια η κυβέρνηση εξαΰλωσε το πολιτικό της κεφάλαιο.

Και δεν υπάρχουν 180 βουλευτές να στηρίξουν την κυβέρνηση στην εκλογή προέδρου…
Η παράταση του βίου της κυβέρνησης με την εκλογή προέδρου δεν είναι λεύκη επιταγή. Εμάς μας αφορά η χώρα. Δεν μας αφορά ούτε αν μείνει δυο χρόνια ακόμα πρωθυπουργός ο κ. Σαμαράς ούτε καν αν θα είμαστε βουλευτές λίγους μήνες παραπάνω. Εκλογή πρόεδρου και σταθερότητα συμβαδίζουν με καθαρούς θεσμικούς όρους, πρόσωπο πραγματικά ευρείας αποδοχής και κυρίως με αλλαγή πολιτικής.

Οδεύουμε προς κυβέρνηση Συριζα. Δεν πρέπει να συνεργαστείτε;
Αυτή η συζήτηση είναι εμποτισμένη από μια μανία κυβερνητισμού. Κάποιοι έχουν μπει στη λογική ότι μια φορά δεκανίκι – για πάντα δεκανίκι είτε της δεξιάς είτε του ΣΥΡΙΖΑ. Εμένα και πολλούς άλλους μας αφορά να ξαναφτιάξουμε τον πολιτικό μας χώρο και να διαμορφώσουμε μια προοδευτική πρόταση για τον τόπο, όχι να είμαστε παρόντες την ώρα που τα πάντα γύρω θα έχουν διαλυθεί. Θέλουμε να ξαναφτιάξουμε την παράταξη μας, όχι να διαπραγματευτούμε τα απομεινάρια της.

Υποθέτω με μια νέα ηγεσία…
Προσωπικά, και δεν είμαι ο μόνος , μίλησα ανοιχτά για όλα αυτά γιατί δεν μπορώ να κρύβομαι περιμένοντας μια καταστροφική κατάληξη για να δηλώσω «δικαιωμένος» ή «προβληματισμένος». Τους τελευταίους μήνες εγώ και άλλα στελέχη θέσαμε δημόσια αυτά που συζητούν άπαντες στη βάση. Επιλέξαμε να μην κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλό μας και θέσαμε ανοιχτά πολιτικά ζητήματα. Είπαμε ότι απαιτείται επανακαθορισμός του ιδεολογικού μας στίγματος, αξιόπιστες πολιτικές θέσεις, δημοκρατική λειτουργιά των οργάνων και νέα ηγεσία. Θα ήθελα να πω όμως το εξής: To ΠΑΣΟΚ βρίσκεται σε οριακό σημείο. Κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί από την ευθύνη του. Απατώνται όσοι θεωρούν ότι δια της σιωπής θα εξασφαλίσουν επανεκλογή και ρόλους την επόμενη μέρα. Πρόκειται για υποκριτικά παιγνίδια προσωπικών τακτικισμών και ισορροπιών που προσβάλλουν τον κόσμο της παράταξης.

Έρχονται απολύσεις, νέο ασφαλιστικό, αποδιάρθρωση αγοράς. Θα τα ψηφίσετε;
Το ΠΑΣΟΚ έχει τοποθετηθεί ότι δεν μπορεί να υπάρξουν ούτε νέα μέτρα, ούτε απολύσεις ούτε αλλαγές στο ασφαλιστικό. Στηρίζω απόλυτα αυτή την απόφαση.

Εάν ωστόσο η κυβέρνηση επιμείνει. Θα την ρίξετε δηλαδή;
Δεν δέχομαι μονίμως το μπαλάκι να έρχεται έντεχνα στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με εκβιαστικά διλλήματα περί σταθερότητας. Υπονομευτές της σταθερότητας ήταν όσοι αποφάσισαν με αυτό τον τρόπο το κλείσιμο της ΕΡΤ. Όσοι υιοθέτησαν άκριτα την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ. Όσοι διατηρούσαν τους Μπαλτακους και συντηρούσαν το φλερτ με τη χρυσή αυγή. Όσοι έστησαν το εμφυλιοπολεμικό κλίμα κα τη θεωρία των δυο ακρών. Όσοι χειρίστηκαν το έκτρωμα του ΕΝΦΙΑ, την λίστα Λαγκαρντ η οποία 2 χρόνια μετά αφορά αυτή την κυβέρνηση. Έχουν τεράστιες ευθύνες αυτοί που γελοιοποιούν την συλλογική λειτουργιά της κυβέρνησης και παραμένουν εντελώς αδρανείς μπροστά στην ανάγκη ενός σχεδίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Εσείς έχετε τη φιλοδοξία να ηγηθείτε ενδεχομένως του ΠΑΣΟΚ μετεκλογικά;
Πατούσα πάντα και εξακολουθώ να πατάω στη γη… Οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνω υπηρετούν την ανασυγκρότηση της παράταξης όχι φιλοδοξίες. Δεν ανήκω ούτε σε αυτούς που περιμένουν να διαλυθούν όλα για να διαπραγματευτούν καρέκλες ούτε σε αυτούς που ονειρεύονται ένα μικρό ΠΑΣΟΚ που θα κουμαντάρεται εύκολα.

Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Προαναγγέλλει …αποκατάσταση της αλήθειας

Την αποκατάσταση της αλήθειας προαναγγέλλει ο πρώην εκπρόσωπος Τύπου της κυβέρνησης Παπανδρέου, Γιώργος Πεταλωτής, που με αφορμή το νέο βιβλίο του Χέρμαν Βαν Ρομπάι με τίτλο «Η Ευρώπη στη Θύελλα: Υποσχέσεις και Προκαταλήψεις», τονίζει την ανάγκη ψύχραιμων και σοβαρών καταγραφών της εξέλιξης της κρίσης.

«Η για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2009 αποτύπωση της πραγματικότητας, η οποία μέχρι τότε πλαστογραφούνταν απο την κυβέρνηση Καραμανλή με τις γνωστές συνέπειες, η άρνηση των συντηρητικών εταίρων Μέρκελ - Σαρκοζύ να αντιληφθούν το μέγεθος της κρίσης και τα τερτίπια τους στη Ντοβίλ ,οι μακρές διαπραγματεύσεις, η δήθεν λύση του Grexit και άλλες πολλές παράμετροι, επιβάλλεται να φωτιστούν, όχι μόνον για την ιστορία και την αποκατάσταση της πολύπαθης αλήθειας, αλλά και για να κριθούν και σήμερα οι ατελέσφορες προοπτικές για τη χώρα μέσα απο τις προτάσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ», λέει, προσθέτοντας πως μόλις προ ημερών «"απολαύσαμε" τον γλωσσοδέτη του "αποφασιστικού διαπραγματευτή" κ.Σαμαρά μπροστά στην κ. Μέρκελ».

Και καταλήγει με μία έμμεση προαναγγελία. «Μένει σύντομα να τα καταγράψουμε κι εμείς...». Καιρός είναι…

http://www.matrix24.gr

Γελάει ο κόσμος με τους υπεύθυνους social media του ΠΑΣΟΚ..



Ένα περίεργο «τιτίβισμα» από τον επίσημο λογαριασμό του ΠΑΣΟΚ στο Twitter έκανε για λίγα δευτερόλεπτα την εμφάνισή του στο timeline του κόμματος.

Το συγκεκριμένο tweet ασκούσε κριτική στην επιλογή του Ρανιέρι να αναλάβει πόστο στην Εθνική ομάδα ο Γιώργος Καραγκούνης. [enikos]

Το tweet έμεινε στον «αέρα» του Twitter για λιγότερο από 1 λεπτό και μετά κατέβηκε.

Epikairo: Οι υπεύθυνοι social media του ΠΑΣΟΚ είναι για πολλά χρυσά βατόμουρα. Η λειτουργία των social media αλλά και της επίσημης σελίδας του ΠΑΣΟΚ δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με την εποχή του Γιώργου Παπανδρέου, όπου όλοι, ακόμα και πολιτικοί αντίπαλοι του ΠΑΣΟΚ, είχαν να λένε για την προωθημένη διαδικτυακή λειτουργία μέσα από το μεράκι που κατέθεταν οι περίφημοι "εθελοντές διαδικτύου". Τώρα, έχεις τον κάθε κάφρο Δεληγκάρη ή όμοιό του, να υποπίπτει από την μια γκάφα στην άλλη, ένα ακόμη δείγμα ότι το κόμμα έχει εγκαταλειφθεί στην μοίρα του και έχει μετακομίσει σύσσωμο στην κυβέρνηση. Πάντως μην αδικούμε συλλήβδην τους εγκεφάλους που χειρίζονται το διαδικτυακό κομμάτι. Όταν είναι να προβληθεί ο Βενιζέλος ή να καρφωθούν σύντροφοι ως "κλακαδόροι", μια χαρά δουλεύει το σύστημα, σαν καλολαδωμένη μηχανή ένα πράγμα.

http://www.epikairo.gr

Ετήσια συνεδρίαση του Προεδρείου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς


• 26 Σεπτεμβρίου 2014, 13:37

Ανακοίνωση, Γραφείο Τύπου, Πρόεδρος Σοσιαλιστικής Διεθνούς

Ο Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, Γιώργος Α. Παπανδρέου, προήδρευσε χθες, στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών, στη Νέα Υόρκη, της ετήσιας κοινής συνεδρίασης του Προεδρείου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, με Αρχηγούς Κρατών και Κυβερνήσεων.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Νοτίου Αφρικής, Γιάκομπ Ζούμαρε, ο Πρόεδρος του Μάλι, Μπουμπακάρ Κεϊτά, ο Πρόεδρος του Νίγηρα, Μαμαντού Ισουφού, ο Πρόεδρος της Γουϊνέας, Άλφα Κόντε, η πρώην Πρόεδρος της Φινλανδίας, Τάρια Χαλόνεν, ο πρώην Καγκελλάριος της Αυστρίας, Άλφρεντ Γκουζεμπάουερ, ο Πρωθυπουργός του Βελγίου, Έλιο Ντι Ρούπο, ο Πρωθυπουργός της Ρουμανίας, Βίκτορ Πόντα, ο Υπουργός Εξωτερικών του Μοντενέγκρο, Ιγκόρ Λούκσιτς, ο Υπουργός Εξωτερικών της Βοσνίας- Ερζεγοβίνης, Ζλάτκο Λαγκίμτζια, η Υπουργός Εξωτερικών της Ναμίμπια, Νετούμπο Νάντι Νταΐτγουα, ο Υπουργός Εξωτερικών της Τζαμάϊκα, Α. Τζ, Νίκολσον, ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Αμερικανικών Κρατών, Χοσέ Μιγκέλ Ίνσουλζα, η επικεφαλής του Γαλλικού Ινστιτούτου Βιώσιμης Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων IDDRI, Τερέζα Ριμπέρα.

Πρώτο θέμα της συνεδρίασης ήταν οι επιπτώσεις της εξάπλωσης του ιού Έμπολα. Ο Πρόεδρος της Γουινέας, παρουσίασε την δραματική κατάσταση στη χώρα του και στη γύρω περιοχή, επισημαίνοντας ότι, αν η διεθνής κοινότητα είχε κινητοποιηθεί νωρίτερα, τα θύματα θα ήταν πολύ λιγότερα. Ωστόσο, τόνισε ότι η λύση είναι η απομόνωση του ιού και όχι των χωρών που υποφέρουν από την επιδημία.

Στη συνέχεια συζητήθηκαν τα προβλήματα που δημιουργεί στην ευρύτερη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ευρώπη, η ανάπτυξη φονταμενταλιστικών κινημάτων, όπως το ISIS και το Μπόκο Χαράμ. Οι Πρόεδροι του Μάλι και του Νίγηρα, ανέλυσαν την κατάσταση στο Σαχέλ και αναφέρθηκαν στις οικονομικές και κοινωνικές αιτίες που οδηγούν στον φονταμενταλισμό. Ο Πρωθυπουργός του Βελγίου, Έλιο Ντι Ρούπο, στο πλαίσιο αυτό επεσήμανε ότι, πρεπει να αποδομήσουμε την ιδεολογία των φονταμενταλιστών αν θέλουμε να καταπολεμήσουμε το φαινόμενο αυτό.

Στο δεύτερο μέρος της συνεδρίασης η συζήτηση επικεντρώθηκε στην αναγκαιότητα να υπάρξει συντονισμένη δράση όλων γύρω από το θέμα της κλιματικής αλλαγής, ώστε να υπάρξουν και αποτελέσματα στην Διάσκεψη του ΟΗΕ, που θα πραγματοποιηθεί στο Παρίσι το 2015, τελευταία ευκαιρία για μια συμφωνία που θα θέτει τους νέους στόχους μετά το Κιότο. Η επικεφαλής του IDDRI, Τερέζα Ριμπέρα, έκανε μια παρουσίαση των προτεραιοτήτων της Γαλλικής Κυβέρνησης για τη Σύνοδο του 2015 και στη συνέχεια αποφασίστηκε να προγραμματιστούν μια σειρά από πρωτοβουλίες της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους.

Η σύσταση και ο τρόπος λειτουργίας της νέας Επιτροπής της Σοσιαλιστικής Διεθνούς για την Ανισότητα, απασχόλησε το Προεδρείο στο τελευταίο μέρος της συνάντησης. Αποφασίστηκε η σύμπραξη πολιτικών και διανοουμένων από όλες τις ηπείρους για την επεξεργασία σοβαρών προτάσεων για την καταπολέμηση της ασύμμετρης συγκέντρωσης πλούτου, που απειλεί τη δημοκρατία και τη σταθερότητα στο σύγχρονο κόσμο.

«Ειναι σημαντικό η αριστερά να παραμείνει προοδευτική στην αντιμετώπιση των μεγάλων παγκόσμιων προβλημάτων», τόνισε στο σημείο αυτό ο Υπουργός Εξωτερικών του Μαυροβουνίου.

Ο Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, Γιώργος Α. Παπανδρέου, στην εισηγητική του ομιλία, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Μπορεί να εκπροσωπούμε διαφορετικά κόμματα ή χώρες. Όμως το κίνημα μας ξεπερνάει τα σύνορα εκπροσωπώντας τις βασικές αξίες της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οι αξίες είναι ο κοινός τόπος που μας ενώνει. Οφείλουμε να γίνουμε η παγκόσμια φωνή της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ισότητας. Η έννοια της ασφαλείας συνδέεται με βαθύτερα ζητήματα που σχετίζονται με την ελευθερία, τη δικαιοσύνη, την ανισότητα, τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η δική μας μάχη ειναι ιδεολογική. Πρέπει να απονομιμοποιήσουμε όλους αυτούς που χρησιμοποιούν τη βία και τη θρησκεία για να προωθήσουν τους στόχους τους. Γι” αυτό, οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε τα παγκόσμια προβλήματα σύμφωνα με τις δικές μας προτεραιότητες. Δεν μπορούν οι προτεραιότητες αυτές να καθορίζονται αποκλειστικά απο τις αγορές. Γι” αυτό και πρέπει να συμβάλουμε με ιδέες στην μεταρρύθμιση της παγκόσμιας διακυβέρνησης, αλλά και των μεγάλων διεθνών οργανισμών όπως ο ΟΗΕ.»

Χέρμαν Βαν Ρομπάι: «Ο Παπανδρέου σόκαρε και εντυπωσίασε με την ειλικρίνειά του τους εταίρους»


Βλέπει κανείς το post του iefimerida και για μερικά δευτερόλεπτα αναρωτιέται; "τι καταλογίζουν πάλι στον Παπανδρέου;" Ο Χέρμαν Βαν Ρομπάι, πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και άμεσος πρωταγωνιστής της κρίσης της ευρωζώνης έγραψε ένα βιβλίο-αποτίμηση της περιόδου με τίτλο: "Η Ευρώπη στη θύελλα: Υποσχέσεις και Προκαταλήψεις" και μέσα σε όλα τα άλλα αναφέρει για τον Παπανδρέου:

".. ο Ρομπάι ξεκινά την αφήγησή του από την πρώτη του Σύνοδο Κορυφής ως προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, στις 11 Φεβρουαρίου του 2010

Όπως σημειώνει, η σύνοδος είχε διοργανωθεί επτά εβδομάδες νωρίτερα με κεντρικό θέμα την ανάπτυξη και την προάσπιση του κράτους πρόνοιας στην Ευρώπη. Εν τω μεταξύ, ωστόσο, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι είχαν ξεπεραστεί από τις εξελίξεις, καθώς «μία ευρωπαϊκή χώρα, η Ελλάδα, βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας». Ηδη τον Δεκέμβριο του 2009, γράφει, ο Γιώργος Παπανδρέου είχε σοκάρει και εντυπωσιάσει τους εταίρους του, αποκαλύπτοντας με «ασυνήθιστα ειλικρινείς όρους την οικτρή κατάσταση των δημόσιων οικονομικών της χώρας του».

Και λίγο παρακάτω, το ρεπορτάζ του iefimerida αναφέρει και πάλι για τον Παπανδρέου: "Ο πρώτος πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου περιγράφει τις προσπάθειές του να σφυρηλατήσει τη συμφωνία για μία κοινή διακήρυξη, σε συναντήσεις με τον κ. Παπανδρέου, την Αγκελα Μέρκελ, τον Νικολά Σαρκοζί, τον Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, τον Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ και τον ΖανΚλοντ Τρισέ. Ο κ. Ρομπέι, συμφιλιωτικός, ευέλικτος, κατάφερε τελικά να πετύχει τους απαραίτητους συμβιβασμούς. Η κρίση, ωστόσο, δεν αναχαιτίστηκε".

Δηλαδή με άλλα λόγια ο Βαν Ρομπάι επαινεί τον Παπανδρέου για την ειλικρίνεια και την αποφασιστικότητά του στην προσπάθεια επίλυσης της κρίσης της ευρωζώνης, αλλά το iefimerida φρόντισε να απομονώσει μια λέξη, μόνο και μόνο για να φτιάξει κλίμα εις βάρος του Παπανδρέου!

Δεν έχει ακόμα γίνει κατανοητό το πόσο ο Παπανδρέου συνέβαλε στην διάσωση της χώρας από την ασύντακτη χρεοκοπία. Επίσης ακόμα δεν έχει συνειδητοποιηθεί ότι ο Παπανδρέου συνέβαλλε στη συγκρότηση ενός μηχανισμού διάσωσης των χωρών του ευρώ, που πριν δεν υπήρχε. Παρ' όλα αυτά μένει στο απυρόβλητο ο Καραμανλής, που παραπλανούσε συστηματικά τους εταίρους και κατηγορείται ο Παπανδρέου επειδή πορεύτηκε με όρους αλήθειας, με γνώμονα το συμφέρον της πατρίδας και της Ε.Ε.

Όπως λέει και ο λαός, το ψέμα έχει κοντά ποδάρια, αλλά στην Ελλάδα φρόντισαν πολιτικές δυνάμεις να βάλουν στο ψέμα ξυλοπόδαρα και να καταδικάσουν έναν πρωθυπουργό και μια κυβέρνηση που έδωσε την σπουδαιότερη μάχη μεταπολιτευτικά. Ωστόσο η συμπόρευση με την αλήθεια δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα ανταμειφθεί και ο Ρομπάι είναι μια αρχή-

 See more at: http://www.epikairo.gr

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Βόμβα Καρχιμάκη: Λείπουν έγγραφα από τη δικογραφία της Proton

Για στοιχεία που έχουν εξαφανιστεί ή αποσιωπούνται σκόπιμα αναφορικά με την ύποπτη πώληση της «αμαρτωλής» Proton Bank κάνει λόγο το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης, επιρρίπτοντας ευθύνες στη διοίκηση της Τράπεζας της Ελλάδος και διερωτώμενος αν έχουν γνώση των γεγονότων αυτών οι οικονομικοί εισαγγελείς.

«Μια πρωτοφανής, μεθοδευμένη και παράνομη σύγκρουση συμφερόντων εκτυλίχθηκε με ευθύνη της διοίκησης της κεντρικής τράπεζας Ελλάδος, στην πώληση της PROTON BANK, με αποτέλεσμα να ζημιωθούν με εκατοντάδες εκατ. ευρω και οι έλληνες φορολογούμενοι καταθέτες και το ελληνικό δημόσιο», αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο κ. Καρχιμάκης, και εξηγεί:

«Η Επιτροπή λοιπόν Τραπεζικών και Πιστοδοτικών θεμάτων της κεντρικής τράπεζας οπως συζητείται, υπό την ευθύνη της διοίκησης της, ΕΝΕΚΡΙΝΕ την συμμετοχή -έλεγχο Λαυρεντιάδη στην PROTON μέσω της υπ.αριθμ.295/30-3-2010 Θέμα 4 απόφασης της. Μήπως όμως πρέπει να ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ αν υπάρχει απόφαση της ίδιας επιτροπής, την ίδια ημερομηνία που φέρεται ότι έχει αποκρυβεί σκόπιμα και μεθοδευμένα, από τις εισαγγελικές αρχές, σύμφωνα με την οποία προσδιορίζεται ΥΠΕΡΒΑΣΗ στα χρηματοδοτικά ανοίγματα του ομίλου Λαυρεντιαδη ύψους περίπου 170 εκατ.ευρω;»

«Αν αυτό ίσχυε, τότε γιατί του δόθηκε ο έλεγχος της τράπεζας;», διερωτάται ο Μιχάλης Καρχιμάκης, και συνεχίζει: «ΙΣΧΥΕΙ ότι στην τράπεζα ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ κύρωση και με αυτή την ενέργεια της ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να εξαλείψει την υπέρβαση μέχρι τα τέλη του 2010 ενώ στο μεταξύ, το πόσο της υπέρβασης των 170 εκατ ευρώ αφαιρείται από τα εποπτικά της κεφάλαια με αποτέλεσμα να ειναι πλέον ανεπαρκείς οι δείκτες κεφαλαιακής της επάρκειας; Πρόκειται η δεν πρόκειται για μια πρωτοφανή σύγκρουση συμφερόντων; Ειναι τελικά δυνατόν να ΕΚΧΩΡΕΙΤΑΙ με παράνομο και ύποπτο τρόπο από την αρμόδια για αυτό κεντρική τράπεζα ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ μιας τραπεζας σε επιχειρηματία που όχι απλά έχει λάβει απο την τράπεζα αυτή σημαντικά δάνεια αλλά αυτά ακριβώς τα δάνεια επιφέρουν στην τραπεζα κυρώσεις και απώλεια εποπτικών κεφαλαίων; Ποια η σκοπιμότητα;».

«Τα γνωρίζουν άραγε όλα αυτά οι οικονομικοί εισαγγελείς και οι εισαγγελείς Διαφθοράς; Αν δεν τα γνωρίζουν μήπως πρέπει να διευρύνουν την έρευνα και να αποδώσουν ευθύνες για τα χρήματα που χάθηκαν και από τους έλληνες καταθέτες και από το δημόσιο σε βάρος τελικά του κόσμου που δοκιμάζεται από την κρίση;», καταλήγει ο κ. Καρχιμάκης.

http://www.koutipandoras.gr

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Συνάντηση Γ. Παπανδρέου και Bill Clinton

• 24 Σεπτεμβρίου 2014, 12:59

Ανακοίνωση, Πρόεδρος Σοσιαλιστικής Διεθνούς

Ο Γιώργος Παπανδρέου, συναντήθηκε χθες, στη Νέα Υόρκη, με τον πρώην
Πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπιλ Κλίντον.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ετήσιας Εκδήλωσης του
Ιδρύματος Κλίντον – Clinton Global Initiative.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν
απόψεις για τις διεθνείς εξελίξεις και να συζητήσουν ειδικότερα για
τις εξελίξεις στην Ελλάδα, με έμφαση τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για
την οικονομική ανάπτυξη, αλλά και τη δυνατότητα προώθησης καινοτόμων
ιδεών προς αυτήν την κατεύθυνση.

Μάλιστα, ο Μπιλ Κλίντον, στην εκδήλωση του Ιδρύματός του, ανακοίνωσε
ότι, το Clinton Global Initiative, πρόκειται να διοργανώσει τον
προσεχή Ιούνιο, στην Ελλλαδα, συνάντηση για τη Μεσόγειο.

Μιλώντας για αυτή την πρωτοβουλία, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην
Ελλάδα, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι, η Ελλάδα έχει κάνει μεγάλη πρόοδο
στα δημοσιονομικά της δεδομένα και οι προϋπολογισμοί της, μετά από την
μεγάλη προσπάθεια που κατεβλήθη, είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση.
Ωστόσο, λόγω του κοινού νομίσματος, δεν είναι εύκολο να χρηματοδοτήσει
τις αναπτυξιακές της ανάγκες και τις υποδομές μέσω ομολόγων
(αναφέρεται στην απουσία σχετικής απόφασης ακόμη και σήμερα από την ΕΕ
για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών προγραμμάτων για όλη την Ευρώπη με
την έκδοση ομολόγων), οπότε απαιτούνται καινοτόμες λύσεις, τόσο για
την Ελλάδα όσο και για τις άλλες χώρες της Μεσογείου.

Στη συνέχεια, θέλοντας να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στις δυνατότητες της
Ελλάδας, είπε χαρακτηρισρτικά:
Θα αναφέρω μια αλήθεια: οι Έλληνες δουλεύουν περισσότερο από άλλους
λαούς – για παράδειγμα, δουλεύουν 25% περισσότερο από τους Γερμανούς.
Επομένως, μην θεωρείτε ότι γνωρίζετε τις βαθύτερες αιτίες που οδήγησαν
την Ελλάδα σε αυτήν την δύσκολη κατάσταση. Ο πρώην Πρωθυπουργός,
Γιώργος Παπανδρέου, που βρίσκεται μαζί μας, φέρει πάνω του τα σημάδια
του δύσκολου αγώνα που έδωσε.

Την Κυριακή, ο Γιώργος Παπανδρέου, συμμετείχε στην μεγάλη πορεία για
το Κλίμα, η οποία πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της Συνόδου του ΟΗΕ
για την Κλιματική Αλλαγή. Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης
συναντήθηκε με τον επικεφαλής της Greenpeace, Kumi Naidoo, με τον
οποίο συνεργάζονται επί πολλά χρόνια και συνδέονται με μακρά φιλία.

Επίσης, συμμετείχε στις εργασίες του Συμβουλίου των Ηγετών για την
Βιώσιμη Ανάπτυξη, του οποίου είναι μέλος. Το Συμβούλιο τελεί υπό την
αιγίδα του ΓΓ του ΟΗΕ και προεδρεύει ο καθηγητής J. Sachs.

Αύριο, ο Γιώργος Παπανδρέου, θα προεδρεύσει των εργασιών του
Προεδρείου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, το οποίο συνεδριάζει κάθε χρόνο
αυτές τις ημέρες στη Νέα Υόρκη, με την ευκαιρία της Ετήσιας Συνέλευσης
του ΟΗΕ.

Άλλα ήθη...

Στέλνει ο τομέας επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ το ενημερωτικό δελτίο και έχει μέσα τόσο Βενιζέλο που μπουχτίζει ακόμη και ο Λεωνίδας Γρηγοράκος. Είναι αυτό που λέμε ''ένας άνθρωπος-ένα κόμμα''. Θυμάμαι και κείνον τον ρημαδοσχολιασμό επί Παπανδρέου που ακόμη και σε ομιλία του είχε τόσο *εμείς* που αισθανόσουν συμμέτοχος ρε γαμώτο...
http://www.epikairo.gr

Πρώτα ο εκλογικός νόμος και μετά ο Πρόεδρος/ του Γιάννη Ραγκούση

[via:fb] Η αλλαγή του εκλογικού νόμου βρίσκεται στον πυρήνα της ανάγκης για την αλλαγή του "πολιτικού συστήματος". Κανένα "πολιτικό σύστημα" στην Ελλαδα δεν πρόκειται να αλλάξει χωρίς αλλαγή του εκλογικού νόμου. Συστατικά για μιά ριζοσπαστική αλλαγή του εκλογικού νόμου είναι τα παρακάτω:

1) οι μονοεδρικές εκλογικές περιφέρειες. Με τις μονοεδρικές περιορίζεται στο ελάχιστο δυνατό η μαύρη οικονομική και μιντιακή εξάρτηση του βουλευτή.

Η εκλογική αρχιτεκτονική στα πλέον προηγμένα κοινοβουλευτικά συστήματα όπως της Βρετανίας, της Γαλλίας, των ΗΠΑ, της Γερμανίας κλπ είναι βασισμένη σε μονοεδρικές περιφέρειες ενώ ο εμφύλιος σταυρός απλώς δεν νοείται.

2) η κατάργηση του σταυρού προτίμησης αλλά η διατήρηση στον πολίτη της αξιολόγησης κι επιλογής των προσώπων.

3) ένα σύστημα απλής αναλογικής στην κατανομή των κοινοβουλευτικών εδρών μέσα από μια ευρεία εκλογική περιφέρεια που θα πλαισιώσει τις μονοεδρικές και εντός τις οποίας θα καθορίζεται η σειρά εκλογής με βάση την επιλογή των πολιτών κι όχι με βάση την προτίμηση της κάθε ηγεσίας.

Επί 40 συναπτά έτη ζήσαμε συστήματα ενισχυμένης αναλογικής γιατί οι κυβερνήσεις συνεργασίας ήταν κάτι το αδιανόητο στον τόπο .

Τα διάφορα μπόνους εδρών στο πρώτο κόμμα, σήμερα 50, βιώσαμε πόσο πολύ ωθούν τα κόμματα και τις ηγεσίες τους να κυνηγούν με κάθε μέσον την πρωτιά.

Ζήσαμε αλλά και ζούμε την ενδοτικότητα των κομμάτων εξουσίας σε κάθε συντεχνιακό,τοπικιστικό και πελατειακό αίτημα κάθε ολιγαρχίας μικρών ή μεγάλων συμφερόντων, κατά παράβαση αρχών και κυρίως κατά παράβαση του γενικού κοινωνικού συμφέροντος.

Ζούμε ακόμη και σήμερα στην Ελλάδα της υπερχρέωσης τις ηγεσίες των κομμάτων να αναπαράγουν τις τεχνικές της σκοτεινής πλευράς της μεταπολίτευσης που μας χρεοκόπησαν προκειμένου να περάσουν για λίγες ψήφους από την πολιτική κόλαση στον πολιτικό παράδεισο, από την δεύτερη στην πρώτη θέση δηλαδή από την παραίτηση από την ηγεσία του κόμματος στην πρωθυπουργία.

Η μηχανική του συστήματος της ενισχυμένης αναλογικής σε μια κοινωνία χωρίς ισχυρούς θεσμούς καθώς και σε μια πολιτεία χωρίς κανόνες αποδείχτηκε πως λειτουργεί ως ισχυρότατο κίνητρο για να υιοθετούνται - ακόμη και σε καθεστώς επίσημης χρεοκοπίας - οι πιο ακραίες και υποκριτικές προσεγγίσεις κακοποίησης της αλήθειας. Ακόμη και σήμερα που η αλήθεια είναι προϋπόθεση για την επιβίωση και την ακεραιότητα της πατρίδας,πάραξε και καθημερινά παράγει πελατειακά και παλαιοκομματικά δεινά. Το είδαμε στα Ζάππεια 1και 2, πρόσφατα στη ΔΕΘ και θα το δούμε και στις επερχόμενες εκλογές.

Πλέον στην Ελλάδα, η οποία έχει αμετάκλητα εισέλθει στην εποχή των κυβερνήσεων συνεργασίας, η ενισχυμένη αναλογική τρέφει μόνον τον πελατειασμό και τον λαϊκισμό καθώς και οδηγεί σε δεύτερες, επαναληπτικές εκλογές που δίνουν - όπως το 2012 - απλώς την ευκαιρία να ντοπαριστούν τεχνιτά τα ποσοστά των δύο πρώτων κομμάτων.
Μα πάλι αλλαγή του εκλογικού νόμου παραμονές εκλογών θα πει κάποιος και θα έχει δίκιο.

Γι αυτό, η συζήτηση για το νέο εκλογικό σύστημα δεν πρέπει να συνδεθεί με την οιονεί παρατεταμένη προεκλογική περίοδο στην οποία έχει εισέλθει η χώρα, αλλά πρέπει να τεθεί εντός της αναθεώρησης του Συντάγματος.

Το νέο εκλογικό σύστημα της χώρας πρέπει να είναι μια ριζική αλλά και μόνιμη, δηλαδή συνταγματικά κατοχυρωμένη, προοδευτική μεταρρύθμιση στην καρδιά του πολιτικού συστήματος.
Δεν πρέπει να είναι προϊόν του μεταπολιτευτικού ενδημικού πολιτικού καιροσκοπισμού.

Με αυτήν την προσέγγιση η συμφωνία για την αναθεώρηση του Συντάγματος που περιλαμβάνει την πρόνοια για την ριζική αλλαγή του εκλογικού νόμου πρέπει να προηγηθεί της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας.

Γιατί να προηγηθεί;

Διότι μόνον έτσι μπορεί κανείς να ελπίζει πως ο κ. Σαμαράς, θα υποχρεωθεί να συναινέσει σε μία πραγματική προοδευτική μεταρρύθμιση. Αλλιώς, αν απρουπόθετα εξασφαλίσει για άλλους 18 μήνες την παραμονή της ακροδεξίας ηγετικής του ομάδας στο κέντρο της κυβέρνησης καθώς και την δυνατότητα του να ολοκληρώσει τις διευθετήσεις για την εξυπηρέτηση των κρατικοδίαιτων ολιγαρχικών συμφερόντων τότε, επικαλούμενος τις δήθεν αντιδράσεις των βουλευτών του, δεν θα έχει κανέναν απολύτως λόγο να συμφωνήσει σε μια τέτοια αλλαγή.

Διότι μόνον έτσι ο κ.Τσίπρας θα βρεθεί απέναντι στον καθρέπτη των αρχών της παράταξης του χωρίς αυτήν την φορά να μπορεί να κάνει χρήση των μεθόδων του πολιτικού χαμαιλεοντισμού.

Διότι μόνον έτσι η σημερινός Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θα θέσει το εθνικό, πολιτειακό και παραταξιακό συμφέρον πάνω από το προσωπικό του.

Εν κατακλείδι, ένα σύστημα απλής αναλογικής δεν είναι πλέον ούτε ένα πιστοποιητικό αριστερών φρονημάτων ούτε ένα μέσον αποτροπής μιας Κυβέρνησης με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ένα αναντικατάστατο μέσον υπέρβασης της πολιτικής και θεσμικής μας υπανάπτυξης.

Η συνολική αλλαγή του εκλογικού νόμου καθώς και η ουσιαστική αναθεώρηση του Συντάγματος δεν υπηρετούν συγκυριακές σκοπιμότητες αλλά, μετά την χρεοκοπία του 2009, συνιστούν ιστορικά μείζονες πολιτειακές και πολιτικές προτεραιότητες

.- See more at: http://www.epikairo.gr

Karl Aiginger: H πολιτική Σαμαρά οδηγεί στην «παλιά Ελλάδα»

Την ημέρα που ο Αντώνης Σαμαράς συναντά την Άγκελα Μέρκελ στο Βερολίνο, η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt» φιλοξενεί ένα άρθρο γνώμης ιδιαίτερα επιθετικό αλλά απολύτως ακριβές κατά του Έλληνα πρωθυπουργού. 

Όπως διαβάζω στην απόδοση του γερμανικού άρθρου από το ΣΚΑΙ, στην εφημερίδα δημοσιεύεται σήμερα ένα άρθρο γνώμης του Διευθυντή του αυστριακού Ινστιτούτου για την Οικονομική Έρευνα (WIFO) Καρλ 'Αιγκινγκερ, με τίτλο «Αυτή είναι η λάθος κατεύθυνση». Ένα βασικό απόσπασμα: (...)Ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, έχοντας κατά νου το πολιτικό μέλλον της κυβέρνησής του, ζητεί από τους εταίρους του στην ΕΕ μεγαλύτερα περιθώρια ελιγμών, κυρίως στην φορολογική πολιτική. Ακόμα όμως και οικονομολόγοι με κοινωνικές ευαισθησίες, οι οποίοι θα συναινούσαν σε μία προσπάθεια αντιμετώπισης των χαμένων εισοδημάτων των Ελλήνων πολιτών, αντιμετωπίζουν με μεγάλη δυσθυμία τα σχέδια του κ. Σαμαρά. Η στρατηγική του κινείται σε λάθος κατεύθυνση.

 Αν ο κ. Σαμαράς επιτύχει αυτό που επιθυμεί, θα επικρατήσει η "παλιά Ελλάδα" αντί να τεθούν οι βάσεις της νέας. Σε γενικές γραμμές θα πρέπει οι κορυφαίοι Έλληνες πολιτικοί να αναρωτηθούν πού θα βρίσκεται η χώρα τους το 2030. Σε χώρες χτυπημένες από την κρίση είναι απολύτως απαραίτητο να αναπτυχθεί μία μακροπρόθεσμη πολιτική στρατηγική, η οποία θα εφαρμοστεί και κατά τρόπο αξιόπιστο… Καταρχήν θα πρέπει οι Έλληνες πολιτικοί να λάβουν μία βασική απόφαση: θέλουν να αποκαταστήσουν τα προνόμια και τις δομές προ κρίσης; Ή μήπως να βασιστούν στη νέα γενιά και τις νέες επιχειρήσεις;

 Η απάντηση θα έπρεπε να είναι αυτονόητη: σε πρώτη γραμμή πρέπει να βρίσκεται η νέα γενιά, της οποίας η εμπιστοσύνη στο μέλλον της Ελλάδας θα πρέπει να τονωθεί. Οι νέοι δεν χρειάζονται μόνο δουλειές, αλλά πρέπει να πιστέψουν ότι η χώρα μπορεί να αναπτύξει μία μελλοντική οικονομική δομή. Μόλις επικρατήσει η βεβαιότητα για αυτά, η Ελλάδα πραγματικά θα έχει ξεπεράσει τα προβλήματά της»
. - See more at: http://www.parapolitiki.com

Γ.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ :Η κλιματική αλλαγή μας αφορά όλους.

Η κλιματική αλλαγή μας αφορά όλους. Μας επηρεάζει όλους - και μας επηρεάζει σήμερα. Αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε σοβαρά το πρόβλημα, απαιτούνται ριζικές τομές και όχι συντηρητικές πρακτικές. Ο δρόμος της βιώσιμης ανάπτυξης περνά μέσα από την παρουσία ισχυρών δημοκρατικών θεσμών, με ισχυρή συμμετοχή των πολιτών.

#PeoplesClimate #WalkTheWalk #climatechange #PeaceDay #Climate2014.

Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Δ. Ρέππας :«Το ΠΑΣΟΚ έχει μόνο μία διαδρομή, την επιστροφή στη βάση»

Του Γιώργου Γερόπουλου

Ανοιχτό συνέδριο της βάσης του ΠΑΣΟΚ, που θα εκφραστεί μέσω κάλπης για το όνομα, τα σύμβολα, τις πολιτικές, τις συμμαχίες και το θέμα της ηγεσίας, προτείνει ο Δημήτρης Ρέππας. Παίρνει σαφείς αποστάσεις από το εγχείρημα της Δημοκρατικής Παράταξης και προτείνει έναν άλλο προσανατολισμό στο ΠΑΣΟΚ, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να έχει ανοιχτή πόρτα σε όσους αναγνωρίζουν τον εαυτό τους στην Κεντροαριστερά αλλά έχουν βρει προσωρινή εκλογική στέγη στον ΣΥΡΙΖΑ.

Τρικυμιώδης η πρώτη προσπάθεια για τα γεννητούρια της Δημοκρατικής Παράταξης. Το κλίμα αντιπαράθεσης συμβάλλει στην προοπτική του χώρου;

Θα άξιζε στο ΠΑΣΟΚ μια διαφορετική επετειακή έκφραση, αντάξια της ιστορίας του και των ανθρώπων που έχουν μπολιαστεί με τις αρχές του. Ιδίως σε μια περίοδο με στοιχεία ανθρωπιστικής κρίσης, το ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη του οφείλουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Το ΠΑΣΟΚ ήταν πάντοτε ένα Κίνημα για την Κοινωνία και την Πατρίδα, και όχι ένα κόμμα για τον εαυτό του, για τα στελέχη του. Δυστυχώς, δίνουμε την εντύπωση ότι μας κατατρύχει πολιτικός αυτισμός όταν προτάσσουμε το μικρόκοσμο των προσωπικών φιλοδοξιών και μικροκομματικών σχεδίων, την ώρα που μείζονα κοινωνικά προβλήματα όπως η ανεργία και η φτώχεια έχουν εγκατασταθεί για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Ασφαλώς έτσι δεν μπορεί να ανασυγκροτηθεί η Παράταξη και να έχει ευοίωνη προοπτική. Σε οριακές ιστορικές καταστάσεις όπως αυτή που ζούμε, οι άνθρωποι που πρωταγωνιστούν οφείλουν να ξεπεράσουν τα όριά τους, και αυτό δεν γίνεται.

Νιώθετε να ανήκετε σε κάποια από τις κατηγορίες στελεχών που ονομάτισε ο κ. Βενιζέλος («καλικάντζαροι» ή «φαντάσματα») και εξαπέλυσε επίθεση εναντίον τους;

Ήμουν, είμαι και θα είμαι ΠΑΣΟΚ. Ένα ΠΑΣΟΚ χωρίς εισαγωγικά και επιθετικούς προσδιορισμούς. Δυστυχώς, στο Κίνημά μας συχνά εκδηλώνεται μια στάση αμεριμνησίας για το ίδιο μας το κόμμα. Δεν το υπερασπιζόμαστε, δεν υπερασπιζόμαστε την ιστορία του και όσα προσέφερε όλα αυτά τα χρόνια στον τόπο. Δίνεται η εντύπωση ότι κυριαρχεί μια συντηρητική αντίληψη σε ένα χώρο που πρωταγωνίστησε για μεταρρυθμίσεις και αλλαγές απέναντι στο κράτος της Δεξιάς και τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της. Έχω πει κατ’ επανάληψη, χρόνια τώρα: Εμείς ανήκουμε στο ΠΑΣΟΚ, δεν ανήκει το ΠΑΣΟΚ σε εμάς. Χρωστάμε στο ΠΑΣΟΚ, που άλλαξε το χάρτη της χώρας και την προσωπική ζωή εκατομμυρίων πολιτών προς το καλύτερο. Η ελάχιστη υποχρέωσή μας –και συμφωνώ απολύτως με το λόγο του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλου– είναι να ψηφίζουμε το ΠΑΣΟΚ. Συμφωνώ απολύτως. Εδώ όμως προκύπτει το ερώτημα το οποίο καλείται να απαντήσει ο ίδιος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, που έθεσε και το θέμα. Πόσα από τα στελέχη της Κίνησης των 58 ή της λεγόμενης Ελιάς ψήφιζαν και ψηφίζουν ΠΑΣΟΚ; Μήπως κυνηγούμε χίμαιρες θεωρώντας συμμάχους και παραδίδοντας τα κλειδιά του κόμματος σε δυνάμεις που, μεταξύ των άλλων, αντιστρατεύτηκαν και πολέμησαν το ΠΑΣΟΚ και ακόμη και τώρα δεν έχουν μια θετική κουβέντα να πουν για την προσφορά του ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα;

Με αφορμή όσα συνέβησαν την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη, όλα στο ΠΑΣΟΚ κινούνται σε όσα συνέβησαν στο παρελθόν. Για να υπάρξει μέλλον, τι πρέπει να γίνει; 

Το ΠΑΣΟΚ έχει μόνο μία διαδρομή: την επιστροφή στη βάση και τις διαχρονικές αρχές του. Λυπούμαι για όσα συνέβησαν προσφάτως, αφού σκιάζουν τη φυσιογνωμία του ΠΑΣΟΚ, που κυριαρχείται από συμπεριφορές που δεν συνάδουν με την ιστορία και το αναγκαίο ήθος της Παράταξής μας. Ο Γιώργος Παπανδρέου έκανε μια τιτάνια προσπάθεια αναλαμβάνοντας ευθύνες που δεν του αναλογούσαν. Δυστυχώς, προβάλλεται από τα συστήματα ποικιλώνυμων συμφερόντων ο κύριος Σαμαράς και η Νέα Δημοκρατία ως επιτυχημένο μοντέλο άσκησης πολιτικής, ενώ η περίοδος της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ απαξιώνεται, αν και τότε τέθηκαν οι βάσεις για να αποφύγει η Χώρα τη χρεοκοπία. Από την άλλη, ο Ευ. Βενιζέλος, ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, δικαιούται το σεβασμό και τη στήριξη όλων μας, πέρα από τις όποιες διαφορές. Αυτή τη νοσηρή κατάσταση που οδηγεί μεγάλο ποσοστό των πολιτών της Παράταξης στην απογοήτευση και τον παροπλισμό ή σε άλλα κομματικά σχήματα, είναι αναγκαίο να την υπερβούμε με τρόπο συναινετικό αλλά και σύμφωνο με την ιστορία και τις αξίες του ΠΑΣΟΚ, και όχι διαγράφοντάς τες.

Τελικώς, ποιος ρίχνει λάδι στην πυρκαγιά που κατακαίει το Κίνημα, ο Βενιζέλος, ο Παπανδρέου, η συγκυβέρνηση με τον Σαμαρά ή ο Τσίπρας;

Η καταστροφική κυβερνητική πολιτική της περιόδου 2004-2009 όξυνε σε μέγιστο βαθμό υπαρκτά δομικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας και παρέδωσε το δημοσιονομικό έλλειμμα του 2009 στα 36 δισ. ευρώ, ασκώντας ψηφοθηρικές πολιτικές. Δυστυχώς, όπως πάντα στο παρελθόν, σε δύσκολες ιστορικές στιγμές, κλήθηκε το ΠΑΣΟΚ να διαχειριστεί μια κρίση χωρίς προηγούμενο. Ο στόχος ήταν εξαιρετικά φιλόδοξος, αν σκεφτεί κανείς πως, αντίθετα απ’ ότι έγινε σε άλλες χώρες με ανάλογα προβλήματα, στην Ελλάδα η τότε αντιπολίτευση επέλεξε να συγκροτήσει το Κίνημα των λεγόμενων Αγανακτισμένων, αντί να προσφέρει βοήθεια για έναν εθνικό σκοπό. Θέσαμε στόχο, από την πρώτη στιγμή, το σπάσιμο του φαύλου κύκλου με το παρωχημένο παραγωγικό μοντέλο, από τη μια, και το αναντίστοιχα προωθημένο καταναλωτικό πρότυπο, από την άλλη. Είπαμε την αλήθεια στον ελληνικό λαό. Δυστυχώς, εκείνη η προσπάθεια πολεμήθηκε, εντός και εκτός Βουλής, κατά τρόπο πρωτοφανή, για να επικρατήσει τελικά το ψέμα των Ζαππείων που οδήγησε τη Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ να εισπράττει την ψήφο των πολιτών λόγω αντίδρασης σε μια πολιτική που, αλήθεια είναι, ανέτρεψε δραστικά τον προγραμματισμό ζωής. Με το πέρασμα του χρόνου, όλο και περισσότερο οι πολίτες συνειδητοποιούν ότι οι επιλογές της χώρας που έγιναν από το ΠΑΣΟΚ ήταν σχεδόν απολύτως προσδιορισμένες από την κρίσιμη κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει η χώρα, ιδίως τα τελευταία χρόνια.

Κύριε Ρέππα, τι θα συμβουλεύατε να πράξουν οι Βενιζέλος και Παπανδρέου για να αποκλιμακωθεί η ένταση μεταξύ τους που, όπως όλοι λένε, ταλανίζει το ΠΑΣΟΚ;

Το ΠΑΣΟΚ, για να έχει μέλλον, οφείλει να αποκαταστήσει τη σχέση του με το παρελθόν
 του. Σε αυτό το πλαίσιο, των καταστατικών διαδικασιών που θα έπρεπε να τηρούνται απαρεγκλίτως, μπορεί να βρεθεί και ο κοινός τόπος της πολιτικής συνύπαρξής μας μέσα από διαφορές. Το ΠΑΣΟΚ ήταν πλειοψηφικό γιατί ήταν πολυσυλλεκτικό. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούμε απολύτως σε όλα, ούτε έχει αξία να είμαστε περισσότεροι αν δεν είμαστε και διαφορετικοί, αν δηλαδή ο ένας είναι φωτοτυπία του άλλου. Έχω τονίσει πως δεν με ενοχλεί το περίσσευμα διαφωνίας, αλλά δεν δέχομαι το έλλειμμα πίστης. Αυτό λείπει σήμερα στο ΠΑΣΟΚ. Λείπει η πίστη πως μπορούμε αυτό το μεγάλο Κίνημα να το κάνουμε και πάλι αγαπητό, ώστε να είναι η επιλογή των πολιτών. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, με τη συμπαράσταση των πρώην πρωθυπουργών και πρόεδρων και μιας σειράς στελεχών που είναι κοινά αποδεκτά, οφείλουν τώρα κιόλας να διαμορφώσουν ένα νέο πλαίσιο, όχι για τον εαυτό τους αλλά για την Παράταξη και τη Χώρα. Το πλαίσιο αυτό θα περιλαμβάνει, αφενός, στοιχεία για την ιστορία και την προσφορά του ΠΑΣΟΚ και, αφετέρου, προτάσεις για το πολιτικό πρόγραμμα και τις συμμαχίες του ΠΑΣΟΚ τώρα και στο εγγύς μέλλον. Ο πειρασμός χειραγώγησης του ΠΑΣΟΚ προς ίδιον όφελος, όπου κι αν παρουσιάζεται, προκαλεί τεράστιο κόστος στο ΠΑΣΟΚ αλλά και ανεπανόρθωτη πολιτική και ηθική ζημιά σε πρόσωπα, που δεν αντιλαμβάνονται ότι οι πολίτες κατανοούν μεν τη δυσκολία σε επιλογές και χειρισμούς, δεν ανέχονται όμως να υποτάσσονται η συλλογική προσπάθεια και το γενικό καλό σε ατομικούς σχεδιασμούς, και μάλιστα συχνά έξω από κάθε αρχή προοδευτικής πολιτικής.

Όλοι μιλούν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο για την ανάγκη ενός Ιδρυτικού Συνεδρίου της Παράταξης. Τι είδους Συνέδριο πρέπει να γίνει και ποια θέματα πρέπει να τεθούν επί τάπητος;

Έχω διατυπώσει με σαφήνεια τη θέση μου, πως απαιτείται πριν απ’ οτιδήποτε άλλο ένα Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ. Έτσι, το ΠΑΣΟΚ θα λύσει τους λογαριασμούς με το παρελθόν του προκειμένου να σχεδιάσει το μέλλον του. Είναι ανιστόρητη και χωρίς αύριο η συμπαράθεση του ΠΑΣΟΚ, με την ιστορία των 40 χρόνων, δίπλα σε κινήσεις προσωποπαγούς χαρακτήρα με ανύπαρκτη εμβέλεια και πολιτική επιρροή, μόνο και μόνο για διαμορφωθεί η εικόνα συμπαράταξης και συμμαχιών. Θα έλεγα μάλιστα πως αυτή η τακτική οδηγεί σε περαιτέρω κατακερματισμό της Παράταξης, αφού ανοίγει το δρόμο σε φιλόδοξους πολιτικούς, εντός και εκτός Βουλής, να δημιουργήσουν τη δική τους προσωπική Κίνηση, ώστε έτσι να συμμετέχουν ως συν-ηγέτες στις λειτουργίες της Παράταξής μας. Η Παράταξη είναι κατά κύριο λόγο το ΠΑΣΟΚ. Το εκλογικό ποσοστό της δεν θα αλλάξει, είτε συμμετέχουν είτε δεν συμμετέχουν όλες αυτές οι πολιτικές κινήσεις σε κοινό εκλογικό σχήμα με το ΠΑΣΟΚ. Εκτός πια αν η επιλογή είναι να οδηγήσουμε το ΠΑΣΟΚ, με το όνομα και τα σύμβολά του, σε τέτοια «υποβάθμιση», ώστε να συρρικνωθεί και να πάψει να υπάρχει. Δεν πιστεύω πως κάποιος συνετός πολιτικός μπορεί να κάνει τέτοια επιλογή. Στην Παράταξη δεν μας έλειψαν οι αρχηγοί. Μας λείπει η βάση. Ο πληθωρισμός αρχηγών, στο πλαίσιο μιας δήθεν συμπαράταξης, πολλαπλασιάζει τα κομμάτια του πολιτικού χώρου, που γίνονται έτσι θρύψαλα μετατρέποντας ένα κεκτημένο, όπως είναι το υπαρκτό ΠΑΣΟΚ, σε ζητούμενο, δηλαδή να ξαναφτιάξουμε ένα Κίνημα. Προτείνω, λοιπόν, ένα Συνέδριο ΠΑΣΟΚ με συμμετοχή χιλιάδων μελών και προσδιορισμένη ατζέντα:
α. Για το όνομα και τα σύμβολα, καθώς και το οργανωτικό μοντέλο.
β. Για την καταγραφή της προσφοράς του Κινήματός μας στη Χώρα.
γ. Για τη διατύπωση των αρχών μιας πολιτικής για κυβερνητικό πρόγραμμα και για συμμαχίες με βάση τις ανάγκες της χώρας.

Σε ένα τέτοιο Συνέδριο, μέσω κάλπης, μπορεί να εκφραστεί το σύνολο των ενεργών πολιτών που ανήκουν στο ΠΑΣΟΚ και πιστεύουν στην ανασυγκρότηση του χώρου, έτσι ώστε ουδείς να εικάζει κατά το δοκούν αυτό που απηχεί τη θέληση των προοδευτικών πολιτών.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε ένα πλαίσιο πολιτικής και εξαγγελιών στη Θεσσαλονίκη, το οποίο κρίνεται από πολίτες και πολιτικούς. Με τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν περιθώρια συνεργασίας σε μια προοδευτική κατεύθυνση και με ποιες προϋποθέσεις;

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι παγιδευμένος στην αντίφαση της αυξημένης εκλογικής του επιρροής και του κλειστού μηχανισμού που συνιστά την πολιτική έκφρασή του. Ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να αλλάξει, το κάνει δειλά και με καθυστέρηση και έχει να αντιμετωπίσει προβλήματα σε δύο μέτωπα: από τη μια, το εθνικό-κοινωνικό και τα τεράστια προβλήματα που απασχολούν την καθημερινότητα όλων μας και, από την άλλη, το εσωκομματικό με τις αντιλήψεις που παραμένουν ισχυρές ή και πλειοψηφικές στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ, για θέματα στα οποία η ιστορία και η ίδια η ζωή έχουν δώσει προ πολλού απαντήσεις. Δεν πρέπει να αγνοούμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στεγάζει ένα σημαντικό ποσοστό των προοδευτικών πολιτών που αυτοχαρακτηρίζονται ως κεντροαριστεροί. Το ΠΑΣΟΚ οφείλει να έχει ανοιχτή επικοινωνία τουλάχιστον με αυτό το κομμάτι που, σε τελευταία ανάλυση, είναι και η πλειοψηφία του εκλογικού σώματος που στηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μάλλον εκλογική δεξαμενή, δεν έχει λάβει, ακόμη τουλάχιστον, πάγια χαρακτηριστικά παράταξης. Το ΠΑΣΟΚ πιστεύω ότι θα αναγεννηθεί ευκολότερα αν προβάλει αυθεντικά τις θέσεις του και της καταστήσει διακριτές απέναντι στις άλλες πολιτικές δυνάμεις, χωρίς το άγχος του κυβερνητισμού και της συμμετοχής στην πολιτική εξουσία. Από την άλλη, ασφαλώς μπορεί να συμβάλει στο να κερδίσει η Χώρα το στοίχημα μιας προοδευτικής πολιτικής στη βάση συγκεκριμένων αρχών και κανόνων.

http://www.tokarfi.gr