Οι μεγαλοκαρχαρίες των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε απόγνωση!
Η καταιγίδα της "δημοσιογραφίας των πολιτών" τρομάζει το κατεστημένο!!!
Το ένα μετά το άλλο διάφορα "μυθικά" περιοδικά ή εφημερίδες κλείνουν λόγω της οικονομικής κρίσης και οι επιχειρηματίες καταφεύγουν στο "φιλόξενο" διαδίκτυο.
Η είδηση ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2012 το μεγάλο αμερικανικό περιοδικό Newsweek θα κυκλοφορήσει το τελευταίο τεύχος του, για όσους ενημερώνονται εγκαίρως ήταν γνωστή.
Διάβασα επίσης προσφάτως ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανασταλεί η κυκλοφορία των Financial Times Deutschland, ότι η μεγάλη ισπανική εφημερίδα El Pais, προχώρησε σε 129 απολύσεις –το ένα τρίτο του προσωπικού της– χωρίς να εξαιρέσει και σε μεγάλα ονόματα με πολυετή πορεία, ότι οι αμερικανικές εφημερίδες κέρδισαν αναγνώστες στις διαδικτυακές εκδόσεις τους κατά το τελευταίο εξάμηνο, χάνοντας ένα αντίστοιχο μερίδιο από τις έντυπες…
Είναι φανερό πλέον ότι κάτι αλλάζει στο χώρο της ενημέρωσης!
Ειδικότερα τα 3-4 τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί με έρευνες ότι έχει αυξηθεί κατακόρυφα η διαφήμιση στα διάφορα "μέσα" του διαδικτύου (portal, site κ.λπ.).
Συγχρόνως θα δούμε ότι κάτι έχει αρχίσει να αλλάζει και στο χώρο της δημοσιογραφίας, αφού εξαπλώνεται ραγδαία "η δημοσιογραφία των πολιτών", που σε γενικές γραμμές είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε.
Καταρχήν δεν στηρίζεται σε οικονομικούς δείκτες, δεν έχει οικονομικούς σκοπούς, παρά μόνον σκοπούς κοινωνικούς.
Δηλαδή, η δημοσιογραφία των πολιτών είναι απλώς στην υπηρεσία της κοινωνίας και όχι των επιχειρηματιών γι' αυτό και παρατηρούμε την λυσσασμένη προσπάθεια των μεγαλοεκδοτών και μεγαλοκαναλαρχών να απαξιώσουν τα γενικότερα τα social media, στο μέτρο που δεν τα ελέγχουν.
Βλέπουν αυτή τη δημοσιογραφία σαν εισβολή των πολιτών στην κοινωνία της πληροφορίας.
Ο καθένας πλέον να μεταφέρει στο διαδίκτυο ό,τι θέλει.
Μ' ένα κινητό έχει τη δυνατότητα να τραβήξει φωτογραφίες ή να καταγράψει με το βίντεο σκηνές από οποιαδήποτε κοινωνική δραστηριότητα και να τα μεταφέρει στο διαδίκτυο, εντελώς αφιλτράριστα.
Οι εξελίξεις είναι αναπότρεπτες και τίποτε και κανένας δεν μπορείς να τις σταματήσει.
Είναι άγνωστο βέβαια ποιος στο τέλος θα είναι ο νικητής και βέβαια δεν ξέρουμε αν θα υπάρχει "τέλος"!
Κανείς δεν είναι σε θέση αυτή τη χρονική στιγμή να προβλέψει το μέλλον της δημοσιογραφίας των πολιτών.
Εάν δηλαδή, θα συνεχίσει να επεκτείνει τη δυναμική της και την απήχησή τους σε ευρύτερες μάζες.
Αυτό όμως που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι δίνει ολοένα και σε περισσότερους ανθρώπους την ευκαιρία να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και τις πληροφορίες για την κοινωνία.
Ν.ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΣ
http://nikoslagadinos.blogspot.gr/
Η καταιγίδα της "δημοσιογραφίας των πολιτών" τρομάζει το κατεστημένο!!!
Το ένα μετά το άλλο διάφορα "μυθικά" περιοδικά ή εφημερίδες κλείνουν λόγω της οικονομικής κρίσης και οι επιχειρηματίες καταφεύγουν στο "φιλόξενο" διαδίκτυο.
Η είδηση ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2012 το μεγάλο αμερικανικό περιοδικό Newsweek θα κυκλοφορήσει το τελευταίο τεύχος του, για όσους ενημερώνονται εγκαίρως ήταν γνωστή.
Διάβασα επίσης προσφάτως ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανασταλεί η κυκλοφορία των Financial Times Deutschland, ότι η μεγάλη ισπανική εφημερίδα El Pais, προχώρησε σε 129 απολύσεις –το ένα τρίτο του προσωπικού της– χωρίς να εξαιρέσει και σε μεγάλα ονόματα με πολυετή πορεία, ότι οι αμερικανικές εφημερίδες κέρδισαν αναγνώστες στις διαδικτυακές εκδόσεις τους κατά το τελευταίο εξάμηνο, χάνοντας ένα αντίστοιχο μερίδιο από τις έντυπες…
Είναι φανερό πλέον ότι κάτι αλλάζει στο χώρο της ενημέρωσης!
Ειδικότερα τα 3-4 τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί με έρευνες ότι έχει αυξηθεί κατακόρυφα η διαφήμιση στα διάφορα "μέσα" του διαδικτύου (portal, site κ.λπ.).
Συγχρόνως θα δούμε ότι κάτι έχει αρχίσει να αλλάζει και στο χώρο της δημοσιογραφίας, αφού εξαπλώνεται ραγδαία "η δημοσιογραφία των πολιτών", που σε γενικές γραμμές είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε.
Καταρχήν δεν στηρίζεται σε οικονομικούς δείκτες, δεν έχει οικονομικούς σκοπούς, παρά μόνον σκοπούς κοινωνικούς.
Δηλαδή, η δημοσιογραφία των πολιτών είναι απλώς στην υπηρεσία της κοινωνίας και όχι των επιχειρηματιών γι' αυτό και παρατηρούμε την λυσσασμένη προσπάθεια των μεγαλοεκδοτών και μεγαλοκαναλαρχών να απαξιώσουν τα γενικότερα τα social media, στο μέτρο που δεν τα ελέγχουν.
Βλέπουν αυτή τη δημοσιογραφία σαν εισβολή των πολιτών στην κοινωνία της πληροφορίας.
Ο καθένας πλέον να μεταφέρει στο διαδίκτυο ό,τι θέλει.
Μ' ένα κινητό έχει τη δυνατότητα να τραβήξει φωτογραφίες ή να καταγράψει με το βίντεο σκηνές από οποιαδήποτε κοινωνική δραστηριότητα και να τα μεταφέρει στο διαδίκτυο, εντελώς αφιλτράριστα.
Οι εξελίξεις είναι αναπότρεπτες και τίποτε και κανένας δεν μπορείς να τις σταματήσει.
Είναι άγνωστο βέβαια ποιος στο τέλος θα είναι ο νικητής και βέβαια δεν ξέρουμε αν θα υπάρχει "τέλος"!
Κανείς δεν είναι σε θέση αυτή τη χρονική στιγμή να προβλέψει το μέλλον της δημοσιογραφίας των πολιτών.
Εάν δηλαδή, θα συνεχίσει να επεκτείνει τη δυναμική της και την απήχησή τους σε ευρύτερες μάζες.
Αυτό όμως που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι δίνει ολοένα και σε περισσότερους ανθρώπους την ευκαιρία να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και τις πληροφορίες για την κοινωνία.
Ν.ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΣ
http://nikoslagadinos.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.