‘’Μία εικόνα, 1.000 λέξεις’’, είναι η φράση που θα μπορούσε να αποδώσει
καλύτερα το γράφημα του Ποταμιού για την χρήση των Πράξεων Νομοθετικού
Περιεχομένου (ΠΝΠ) από τις κυβερνήσεις κατά την διάρκεια της κρίσης
(2009-2016).
Η χρήση των ΠΝΠ παραβιάζει ευθέως το σύνταγμα της χώρας και αμφισβητεί το ίδιο το πολίτευμα της δημοκρατίας.
Σύμφωνα με το Άρθρο 44, παρ.1, ‘’Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Yπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Oι πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Bουλή για κύρωση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 παράγραφος 1, μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Bουλής σε σύνοδο. Aν δεν υποβληθούν στη Bουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να ισχύουν στο εξής.’’
Την χρήση των ΠΝΠ ακόμη και για οικονομικά ζητήματα (όπως τον φόρο ειδικής κατανάλωσης) απέρριψε η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, παρότι ο χρόνος μεταξύ κατάθεσης-διαβούλευσης νομοσχεδίου και ψήφισης έδιδε τη δυνατότητα στους εμπλεκόμενους να προβούν σε ενέργειες υπέρ των δικών τους συμφερόντων και κατά συνέπεια θα μείωναν τα έσοδα του κράτους.
Την μέθοδο των ΠΝΠ χρησιμοποίησε κατά κόρον η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και την τακτική επιβραβεύει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παρά τις συνεχείς καταγγελίες από τα έδρανα της αντιπολίτευσης για κατάλυση πολιτεύματος.
Το παράδοξο είναι ότι το θέμα αναδεικνύει «το Ποτάμι», το οποίο πορεύτηκε με τη λογική ‘’όλοι οι προηγούμενοι ήταν το ίδιο -κάνουμε μία νέα αρχή με νέα πρόσωπα’’.
Τελικά, αποδεικνύεται ότι δεν ήταν όλοι το ίδιο.
Πηγή: npress
Η χρήση των ΠΝΠ παραβιάζει ευθέως το σύνταγμα της χώρας και αμφισβητεί το ίδιο το πολίτευμα της δημοκρατίας.
Σύμφωνα με το Άρθρο 44, παρ.1, ‘’Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Yπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Oι πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Bουλή για κύρωση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 παράγραφος 1, μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Bουλής σε σύνοδο. Aν δεν υποβληθούν στη Bουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να ισχύουν στο εξής.’’
Την χρήση των ΠΝΠ ακόμη και για οικονομικά ζητήματα (όπως τον φόρο ειδικής κατανάλωσης) απέρριψε η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, παρότι ο χρόνος μεταξύ κατάθεσης-διαβούλευσης νομοσχεδίου και ψήφισης έδιδε τη δυνατότητα στους εμπλεκόμενους να προβούν σε ενέργειες υπέρ των δικών τους συμφερόντων και κατά συνέπεια θα μείωναν τα έσοδα του κράτους.
Την μέθοδο των ΠΝΠ χρησιμοποίησε κατά κόρον η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και την τακτική επιβραβεύει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παρά τις συνεχείς καταγγελίες από τα έδρανα της αντιπολίτευσης για κατάλυση πολιτεύματος.
Το παράδοξο είναι ότι το θέμα αναδεικνύει «το Ποτάμι», το οποίο πορεύτηκε με τη λογική ‘’όλοι οι προηγούμενοι ήταν το ίδιο -κάνουμε μία νέα αρχή με νέα πρόσωπα’’.
Τελικά, αποδεικνύεται ότι δεν ήταν όλοι το ίδιο.
Πηγή: npress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.